پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 20323
قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

حضرت زینب(س) ولایتمداری را به نقطه اوج رساند

قم نيوز : قم نيوز:‌قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: حضرت زینب(س) ولایتمداری را در اوج بروز و ظهور داد و این امر برای زنان و مردان الگوست.
حضرت زینب(س) ولایتمداری را به نقطه اوج رساند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام محمود رجبی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) الگوی کاملی برای زنان در ابعاد فردی و اجتماعی است که شامل عشق و محبت در خانواده، عشق به پدر، مادر و برادران است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در جریان نهضت کربلا با وجود آنکه همسرش همراه وی نیست، مصائب را به جان می‌خرد و امیرمومنان(ع) نیز این موضوع را پیش‌بینی کرده بود و این نهایت عشق به امام زمان (عج) را نشان می‌دهد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حضرت زینب(س) در زمینه عبادت الگویی برای مردان و زنان جامعه است گفت: این بانوی بزرگوار در روز عاشورا با وجود مصیبت‌ و رنج نماز شبش ترک نمی‌شود و این امر نهایت عشق به خدا را در وجود حضرت زینب(س) نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) در برابر همه مصیبت‌هایی که متحمل شد، اعتقادش این است که جز زیبایی چیزی مشاهده نکردم که این امر نشان‌دهنده آگاهی و معرفت حضرت زینب(س) به تعالیم دینی و رسالت الهی است.

رجبی با بیان اینکه حضرت زینب(س) ولایتمداری را در نقطه اوج بروز و ظهور می‌دهد گفت: این بانوی بزرگوار در برابر یزید، ‌ابن زیاد و سفاکان تاریخ که برادرش را به شهادت رساندند، سخنرانی غرا ایراد کرده و شرایط را دگرگون کرد.

وی خاطرنشان کرد: این امر نهایت شجاعت، مدیریت بحران و عشق به ولایت را می‌رساند و حتی حضرت زینب(س) پس از شهادت امام حسین(ع)، در طول مسیر به منظور حفظ جان ولی خدا حضور داشت، مردان و زنان جامعه کنونی باید از ولایت‌مداری این بانوی بزرگوار درس بگیرند.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه فعالیت فرهنگی از اقدامات دیگر موجود در زندگی حضرت زینب(س) است گفت: حضرت زینب(س) در آن دوران به افشاگری پرداخت تا ماهیت جریان یزید را بر ملا کند.

وی تصریح کرد: حفظ و مدیریت جریان پس از عاشورا از اقدامات دیگر حضرت زینب(س) است که حضرت به خوبی توانست در این زمینه جریان پس از عاشورا را مدیریت کند.

رجبی عنوان داشت: بانوان باید در دوران کنونی از حضرت زینب(س) الگوبرداری کرده و کرامت نفسانی خود را به عنوان زن مسلمان حفظ کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjtte8.uqey8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما