پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : 2684
همزمان با روز حمل و نقل؛

نخستین تیر و سرستون منوریل قم افتتاح می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: همزمان با 26 آذر ماه، روز حمل و نقل عمومی، نخستین تیر و سرستون منوریل افتتاح می‌شود.
نخستین تیر و سرستون منوریل قم افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز، مسیح‌الله معصومی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل عمومی‌ اظهار کرد: نخستین تیر و سرستون نخستین منوریل کشور در این روز افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این روز عملیات اجرایی چند ایستگاه از خط A مترو واقع در میدان بقیه‌الله و دو دهانه تونل به سمت جمکران و میدان ولی عصر(عج) آغاز به کار خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از رونمایی کارت بلیت اتوبوس‌های خط پردیسان در این روز خبر داد و گفت: تمام اتوبوس‌های شهر تا دهه فجر به کارت بلیت مجهز و در فاز بعدی تاکسی‌های استان نیز مجهز به این سیستم می‌شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از دوچرخه فواید بسیاری برای افراد و جامعه دارد، گفت: همایش دوچرخه سواری روز جمعه ۲۵ آذر ماه برگزار می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اظهار کرد: راه‌اندازی مسیرهای ویژه عابر پیاده و دوچرخه از جمله برنامه‌های این معاونت است که کاهش آلودگی صوتی، سرعت و سلامتی جسم و روان از جمله مزایای آن است و علاوه بر آن به ازای استفاده از ۱۵ دوچرخه، فضایی برابر یک اتومبیل اشغال می‌شود.

معصومی با اشاره به عملکرد یک ماه گذشته این معاونت گفت: هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی چهارراه‌ها و افتتاح نخستین پارکومتر هوشمند در خیابان‌های صفائیه و بلوار امین از جمله این برنامه‌ها بوده است که در آینده خیابان‌های ۱۹ دی و عمار یاسر به جمع این خیابان‌ها می‌پیوندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با آخرین اقدامات انجام شده در مورد نحوه عبور منوریل از مقابل حرم مطهر گفت: عبور منوریل از زیر سطح از جمله پیشنهادهای اولیه بود که در این باره مطرح شد که به احتمال زیاد اجرایی نخواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مهم این است که گزینه‌ای انتخاب شود که علاوه بر اینکه به ساحت قدسی بارگاه حرم حضرت معصومه(س) لطمه‌ای وارد نکند،‌ نظر علما و مردم قم را نیز جلب کند.

نخستین منوریل کشور در استان قم در حال ساخت است که عملیات اجرایی آن از عوارضی قم ـ کاشان تا پردیسان در دو فاز انجام خواهد گرفت که نخستین فاز آن به طول ۶ کیلومتر و اجرای عملیات آن در ۳۰ ماه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.wb5urhb0aiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما