پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 26963
مدیرحوزه‌های علمیه خواهران:

تعاملات علمای اسلام توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، تعاملات علمای جهان اسلام را ضروری و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان خواند و بر گسترش آن تاکید کرد.
تعاملات علمای اسلام توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند
به گزارش قم نیوز،  حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی، پیش از ظهر امروز در دیدار شیخ کریمه، استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر، در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، اظهار کرد: ملاقات علمای بلند پایه الازهر با علمای قم، نقطه عطف تعامل و وحدت است و به اعتلای کلمه توحید و عدالت در جهان و خنثی سازی توطئه ها کمک شایانی می کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: فصل جدید تعاملات بین علمای اسلام، الحمدلله طی این سال ها رو به گسترش بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که حوزه های علمیه در ایران از استقلال کامل برخوردارند، بیان کرد: با این وجود حوزه‌های علمیه پشتوانه بسیار محکمی برای نظام اسلامی هستند؛ زیرا حوزه خاستگاه انقلاب اسلامی است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه های علمیه خواهران، عنوان کرد: در مجموعه حوزه علمیه خواهران بیش از ۴۰۶ واحد آموزشی، در چهار سطح، با ۶۵هزار طلبه خواهر مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۷۵هزار بانوی طلبه فارغ التحصیل شده اند، افزود: بانوان طلبه در رشته های عمومی و تخصصی در موضوعات مختلف معارف اسلامی مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام جمشیدی با بیان این که خواهران طلبه در جشنواره های مختلف، حائز رتبه های برتر علمی شده اند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آموزشی بانوان طلبه در برخی مواقع نسبت به برادران با رشد علمی و کسب رتبه های برتر همراه بوده که نشان از جدیت آنان در تحصیل علم دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات زن و خانواده، گفت: این مرکز با رویکرد بین المللی بیش از ۴۰عنوان کتاب در زمینه زنان و خانواده تدوین و منتشر کرده است.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcfm1d0.w6dvvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما