پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : 26964
استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر:

از گستردگی علمی حوزه علمیه قم شگفت زده شدم

قم نيوز : قم نیوز: استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر با بیان این که از گستردگی علمی حوزه های علمیه شگفت زده شدم،گفت: اطلاعات خود از چگونگی آموزش حوزه های علمیه را به مسئولین کشور مصر ارائه می کنم.
از گستردگی علمی حوزه علمیه قم شگفت زده شدم
به گزارش قم نیوز ، به نقل از مرکز خبر حوزه، شیخ احمد کریمه، پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظها رکرد: مصر، مهد تمدن است از افتخارات آن حضور دختران امیرالمومنین به خصوص حضرت زینب (س) است.

استاد فقه مقارن الازهر با اشاره به انتصاب نام این مرکز علمی به حضرت زهرا (س)، افزود: از دیگر افتخارات سرزمین مصر نام مبارک و مقدس حضرت زهرا(س) و انتصاب دانشگاه الازهر به نام دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) است.

شیخ احمد کریمه با بیان این که از افتخارات عالم اسلام توجه ویژه پیامبراکرم(ص) به آموزش زنان و همتایی آنان با مردان است، بیان کرد: حضرت خدیجه(س) به عنوان اولین زن فداکار اسلام و حضرت زهرا(س) دخت پیامبر (ص) اولین کتاب حدیثی را نوشته است .

وی با ابراز تاسف از برخورد های نامناسب با زنان در دنیای کنونی، تصریح کرد: متاسفانه نگاه به زن در حال حاضر نشأت گرفته از نگاه های اعراب جاهلی و بدوی صحرا نشین است که در برخی مواقع این نگاه ها بدتر هم می شود.

استاد فقه مقارن الازهر با اشاره به ظلم ستیزی حضرت زینب (س)، تاکید کرد: به حق باید حضرت زینب (س) را قهرمان قهرمانان بنامیم، چون با صلابت تمام در مقابل ظلم دستگاه اموی ایستاد و با شجاعت از دین اسلام دفاع کرد و روح اسلامی و مکارم اخلاقی را به یادگار گذاشت.

وی با اشاره به فعالیت های علمی الازهر، گفت: ۵ هزار دانشجوی زن از ۸۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از دوران ابتدایی تا مقطع دکتری را در این مرکز می گذرانند.

شیخ کریمه با بیان این که «حجاب اسلامی در این دانشگاه اجباری است»، خاطرنشان کرد: رعایت حجاب اسلامی و آموزش احکام دینی در دانشگاه الازهر از الزامات است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که از گستردگی علمی حوزه های علمیه شگفت زده شدم،گفت: اطلاعات خود از چگونگی آموزش حوزه های علمیه را به مسئولین کشور مصر ارائه می کنم.

استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر در پایان بر توسعه روابط علمی بین مجموعه های علمی الازهر و حوزه علمیه قم تاکید کرد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcgty9x.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما