سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 27044
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در قم:

رفتار مردم با محیط زیست متناسب با آموزه‌های دینی نیست

قم نيوز : قم نیوز: معاون رئیس جمهور گفت: در حوزه محیط زیست باید مردم آموزش ببینند و از ظرفیت های حوزه علمیه استفاده شود و اکنون رفتار مردم با محیط زیست، با آموزه‌های دینی متناسب نیست.
رفتار مردم با محیط زیست متناسب با آموزه‌های دینی نیست
به گزارش قم نیوز، معصومه ابتکار عصر دیروز در دیدار با دانشگاهیان، حوزویان و مسئولان تشکل های محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید اقتضا می کند گفتمان های اجتماعی موثری ایجاد شود، اظهار کرد: باید سرمایه های اجتماعی را قدر بدانیم و نشست های مشترکی که برگزار می کنیم باید سبب هم افزایی شود.

معاون رئیس جمهور افزود: موضوعات متعددی در حوزه محیط زیست داریم و رفتار مردم با محیط زیست متناسب با آموزه های دینی نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه طبیعت یک سرمایه است و ما باید از این سرمایه به خوبی استفاده کنیم، تصریح کرد: ما باید از ذخایر طبیعی برای کارهای فرهنگی استفاده کنیم تا رفتارهای فردی و اجتماعی تغییر پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مسئولیت حفاظت از محیط زیست بر عهده دولت است، اما بیشتر بر عهده مردم است و در گذشته نقش مردم در این حوزه نادیده گرفته شده بود، در دولت تدبیر و امید از نهادهای مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست حمایت می شود، ظرفیت های عظیمی در جامعه وجود دارد که در گذشته حق ابراز وجود را نداشتند.

ابتکار با اشاره به رویکرد رئیس جمهور گفت: رویکرد رئیس جمهور این است که اجازه بدهد فضای اجتماعی باز شود تا مردم در چارچوب های قانونی مسائل خود را بیان کنند.

معاون رئیس جمهور توسعه همه جانبه را ضروری دانست و افزود: توسعه پایدار زمانی محقق می شود که در مسائل اجتماعی و اقتصادی هم ملاحظات محیط زیستی را رعایت کنیم، دولت تدبیر و امید در شرایط دشوار اقتصادی کشور را تحویل گرفت که تورم چهل درصدی در کشور حاکم بود.

وی تصریح کرد: باید در طرح های اقتصادی پیش بینی های لازم در خصوص حفاظت از محیط زیست صورت بگیرد، در دولت تدبیر و امید مسئولان وزارت صنایع و معادن ملاحظات زیست محیطی را در برنامه هایشان دارند و باید نشست های گفت و گو در خصوص محیط زیست برگزار شود تا بین بخش های مختلف پیوند ایجاد شود.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcgtz9x.ak9ut4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما