دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 27071
به همت مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه

"جریان‌های تکفیری در ژئوپلتیک اسلام" در قم بررسی شد

قم نيوز : قم نیوز: نشست علمی بررسی «جریان‌های تکفیری در ژئوپلتیک اسلام و تطبیق‌های آخر الزمان و رابطه جریان داعش با سفیانی و پرچم‌های سیاه » در مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم برگزار شد.
"جریان‌های تکفیری در ژئوپلتیک اسلام" در قم بررسی شد
به گزارش قم نیوز،به نقل از مرکز خبر حوزه، نشست علمی بررسی «جریان‌های تکفیری در ژئوپلتیک اسلام و تطبیق‌های آخر الزمان و رابطه جریان داعش با سفیانی و پرچم‌های سیاه » در مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این نشست علمی مصطفی مصلح‌زاده، سفیر سابق ایران در اردن و عضو هئیت علمی دانشکده وزارت امور خارجه، حجت‌الاسلام نصرت‌الله آیتی عضو انجمن مهدویت و حجت‌الاسلام جواد جعفری عضو انجمن مهدویت حوزه سخنرانی کردند.

حجت‌الاسلام آیتی در این نشست علمی در سخنانی اظهار کرد: تطبیق احتمالی، تکلیف ‌ساز نیست، اما اثر دارد زیرا سبب امید افراد برای ظهور می‌شود یعنی با گفتن اینکه امام عصر(عج) در مدت زمان کوتاهی ظهور می‌کنند مردم آن را باور کرده و به آن امید می‌بندند.

وی با اشاره به این که تطبیق، دارای مشکلات خاصی است، گفت: در برخی از موارد علمای بزرگ نیز بر اثر تطبیق دچار لغزش شده‌اند از همین رو در تطبیق باید بسیار مراقب بود.

عضو انجمن تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: در حال حاضر در برخی از مواقع برخی از روایت‌ها و مصداق‌ها جعل می‌شود که این امر یک، موضوع مدیریت شده است.

وی بیان کرد: ۹۹ درصد نشانه‌ها و ویژگی‌هایی که درباره سفیانی‌ بیان شده است با داعش و با توجه به شرایط موجود همخوانی ندارد.

حجت الاسلام آیتی تصریح کرد: در تطبیق، احتمال تکرار مصداق باید داده شود زیرا نشانه‌هایی درباره زمان و چگونگی ظهور امام عصر(عج) بیان شده که ۷۰۰ سال پیش در کتاب‌های بزرگان ذکر شده است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری با اشاره به اینکه داعش از سال ۲۰۰۳ شروع به فعالیت کرده است، اظهار کرد: فعالیت داعش از درون گروه القاعده آغاز شد که پس از آن از سال ۲۰۰۶ با رهبری ابوحمزه المهاجر از القاعده جدا شد.

دبیر علمی نشست بررسی جریان‌های تکفیری در ژئوپلتیک و تطبیق آخر الزمان افزود: ایمن الظواهری و طرفداران او شبه نظامی‌هایی هستند که مورد حمایت عربستان بوده و وانمود می‌کردند که نماینده اهل تسنن هستند در حالی که سعی در تفرقه‌افکنی میان شیعه‌ها و سنی‌ها داشتند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcgqz9x.ak9uu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما