چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : 27055
حجت‌الاسلام ذوالنور:

شیعیان به سبب انتظار و شهادت هیچگاه در بن بست گرفتار نشده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه‌ و دانشگاه گفت: شیعه به سبب انتظار و شهادت هیچگاه در بن بست گرفتار نشده و نگران آینده نیست چرا که افق حرکت او مشخص است.
شیعیان به سبب انتظار و شهادت هیچگاه در بن بست گرفتار نشده‌اند
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه اعتقاد به منجی اختصاص به شیعه ندارد اظهار کرد: ادیان مختلف نیز به ظهور منجی باور داشته و هر کدام موعود خود را فردی بیان می‌کنند.

وی افزود: تنها مکتبی که در آن تمام ابعاد منجی و موعود تعیین و مشخص شده مذهب تشیع است؛ حرکت میان دو خط انتظار و شهادت تمایز شیعه با سایر ادیان و مذاهب است؛ این فرهنگ است که شیعه را هدایت کرده و اجازه نمی‌دهد دچار انحرافات شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خط انتظار افق را برای شیعه روشن کرده و آینده سالم را برای او ترسیم می‌کند؛ شیعه به سبب انتظار و شهادت هیچگاه در بن بست گرفتار نشده و نگران آینده نیست چرا که افق حرکت او مشخص است.

وی افزود: اعتقاد به مهدویت امیدآفرین و امید ساز است و افق را نشان می‌دهد؛ خط سرخ شهادت نیز موتور حرکت در مسیر سبز انتظار است، شیعه میان دو خط انتظار و شهادت حرکت می‌کند، مبارزه شیعیان با ستمگران و مستکبران نیز به برکت اعتقاد به انتظار و شهادت است.

حجت‌الاسلام ذوالنور تأکید کرد: اگر فردی میان دو خط انتظار و شهادت حرکت کند می‌تواند رهبر دیگر کشورها شده و بیداری اسلامی را رقم بزند؛ پیروزی دفاع مقدس ما نیز به سبب اعتقاد به فرهنگ انتظار و شهادت ایجاد شد دشمنان نیز به سبب این فرهنگ در اهداف خود ناکام ماندند.

وی تصریح کرد: دشمن با هدف سقوط کامل نظام اسلامی، تسخیر کشور و تجزیه نظام اسلامی جنگ نابرابری را بر ملت ما تحمیل کرد؛ اگر صدام بر کشور ما مسلط می‌شد همانند داعش که خود مولود بعثی‌ها، غرب و آمریکا است جنایات می‌‌کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه صدام می‌خواست در یک هفته تهران را به تسخیر در آورد، بیان کرد: دشمن به دنبال تجزیه ایران اسلامی بود،‌ از این‌رو حتی نام برخی شهرهای ما را تغییر داده بود.

ذوالنور خاطرنشان کرد: دشمنان پس از جنگ تحمیلی نیز بیکار ننشسته و به ایجاد آشوب و ناامنی مرزهای کشور پرداختند؛ استکبار جهانی برای حمایت از دشمنان داخلی و خارجی ما کم نگذاشت، اگر هر کدام از این فتنه‌ها برای کشور دیگری طراحی می‌شد آن نظام و کشور سقوط می‌کرد.

وی افزود: پای ارزش و آرمان‌های انقلاب هزینه‌های زیادی داده‌ایم؛ امنیت، استقلال و سربلندی امروز کشور ارزان به دست نیامده است. افراد اگر دنبال قهرمانی هستند از شهدای خودمان الگو بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه استکبار جهانی در ۳۵ سال گذشته انقلاب از هیچ کمکی به دشمنان دریغ نکرد، بیان کرد: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با الگوگیری از فرهنگ انتظار، شهادت، مهدویت و اهل‌بیت(ع) به پیروزی رسیدند؛ ایثار، فداکاری، تلاش و همت این بزرگواران سبب پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس شد.

وی افزود: امروز نیز دلیل شکست دشمنان در عرصه‌های مختلف به سبب فرهنگ انتظار، شهادت، مهدویت و اهل‌ بیت (ع) است؛ دشمنان ما را تحریم و بایکوت سیاسی کرده و جنگ‌های روانی مختلفی ایجاد کردند.

ذوالنور خاطرنشان کرد: امروز دشمنان بسیار نگران رشد انقلاب و الگوگیری دیگر کشورها از آن هستند، نگران خیزش علمی کشور در عرصه‌های مختلف همانند نظامی، انرژی هسته‌ای و پزشکی هستند؛ از این‌رو اسلام و ایران هراسی را مطرح می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه هر چه داریم از ولایت فقیه است، گفت: نفس مسیحایی امام راحل سبب حرکت امت شد چرا که فرمان ولی فقیه امیدبخش و تکلیف‌آفرین است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdciwuar.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما