سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 27112
آیت الله مکارم شیرازی:

گزینه نظامی آمریکا در برابر ایمان ملت ایران کاری از پیش نمی‌برد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی گفت: گزینه نظامی آمریکا در برابر ایمان و استقامت ملت ایران کاری از پیش نمی‌برد و دلیل عدم استفاده از این گزینه علی‌رغم تهدید مدام از سوی آمریکا، همین ایمان و صبر ملت ایران است.
گزینه نظامی آمریکا در برابر ایمان ملت ایران کاری از پیش نمی‌برد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که عصر امروز در جمع گروهی از ‏نخبگان سایبری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، اظهار کرد: عامل برتری و پیروزی در جنگ‌های قدیم، تعدد نفرات بود و یک ارتش با نفرات زیاد بر ارتشی که نفرات کمی داشت، پیروز می‌شد اما اسلام این توازن نفرات را بر هم زد و اعلام کرد که ایمان به خدا و صبر عامل برتری است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: پیامبر (ص) آرایش نظامی خود را بر اساس همین عامل امان به خدا و صبر می‌چید و در تاریخ جنگ بدر ثبت شده است که ۳۰۰ نفر از مسلمانان، بر بیش از یک هزار نفر از مشرکان برتری یافتند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: استقامت برآمده از ایمان، عامل اصلی موفقیت مسلمانان در تمام زمان‌ها و مکان‌ها بوده است و الا عدم توازن نظامی بین کفار و مشرکان همواره به ویژه در جنگ‌های بزرگی چون احزاب، مشخص است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: این عقیده مسلمانان که در صورت پیروزی نظامی یا ‏شهادت در نهایت پیروز میدان خواهند بود و اینکه از کشته شدن در راه خدا هراسی نداشته ‏باشند، عامل موفقیت و برتری آن‌هاست و همین امر هم دشمنان اسلام را به هراس می‌اندازد.‏

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اکنون نیز همین است و آمریکا هموار از گزینه نظامی صحبت می‌کند ولی جرأت حمله به ایران را ندارد زیرا آن‌ها در حقیقت از نیروی ایمان ملت ایران می‌ترسند که نمونه بارز آن در دوران هشت سال دفاع مقدس مشخص شد که سربازان دشمن از ترس جان فرار می‌کردند زیرا به زور به جبهه آمده بودند اما رزمندگان ما خود را روی مین می‌انداختند تا راه برای دیگران باز شد.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حمله اعراب به ایران صحت ندارد، تاکید کرد: لشکر اعراب وارد ایران نشد بلکه لشکر اسلام وارد ایران شد و مسلمانان برای آزادی مردم ایران وارد شدند و عقیده خود را تحمیل نکردند و تا سالیان سال بعد، آتشکده ه در ایران بر سر جای خود و برپا بود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به گفتار یکی از اسرای سپاه اسلام به فرماندهان ساسانی، تصریح کرد: یکی از اسرای سپاه اسلام به فرماندهان سپاه ساسانی که به دنبال یافتن علت شکست خود با وجود برتری نیرو بودند، خطاب می‌کند و می‌گوید ما برای شهادت اقدام می‌کنیم و خانواده‌های ما هنگام وداع با خوشحالی باری ما آرزوی شهادت و افتخار اخروی می‌کنند اما خانواده‌های شما گریان هستند و همین سبب تخریب روحیه و شکست شما می‌شود.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: ایمان به خدا، شهادت طلبی و انجام تکلیف، از رموز پیروزی لشکر اسلام در نبردهای مختلف است اما در سوی مقابل، سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان تنها منتظر برگشت به خانه و تمام شدن جنگ یا مدت خدمت خود هستند و برخی از ایشان هم روانی شده یا اقدام به خودکشی کرده‌اند که ناشی از فشار جنگ روی آن‌هاست.

مرجع تقلید شیعیان افزود: ایمان به خدا باید در درجه اول حفظ و سپس در میان رزمندگان اسلام تقویت شود و در این صورت، صنایع دفاعی با پیشرفت روز افزون در سایه ایمان به خدا، نقش مهمی در پیروزی ملت ایران ایفا می‌کنند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: در عراق نیز فتوای مرجعیت دینی معادله طراحی شده در این کشور توسط اجانب را تغییر داد و پس از صدور این فتوا، نیروهای مردمی برای مقابله با تکفیری‌ها وارد میدان شدند و فرق آن‌ها با سربازان رژیم صدام، همین استقامت و نیروی ایمان بود و به همین دلیل در مقابل تکفیری‌ها به پیروزی‌های خوبی دست یافته و می‌یابند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdccisqi.2bqms8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما