سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : 27121
رئیس دانشگاه فرهنگیان:

۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: هم اکنون ۷۰ هزار دانشجو در ۱۶ رشته و در ۱۰۰ مرکز، در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و تربیت معلمان نظام آموزش و پرورش کشور به عهده این دانشگاه است.
۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند
به گزارش قم نیوز، محمود میرمحمدی که صبح امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی سخن می‌گفت، ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه جدیدی است که وظیفه تربیت و تعلیم معلمان را به عهده گرفته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۱ نخستین دانشجویان خود را جذب کرد و هم اکنون ۷۰ هزار دانشجو در ۱۶ رشته و در ۱۰۰ مرکز، در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و تربیت معلمان نظام آموزش و پرورش کشور به عهده این دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه شبانه روزی است و واحدهای آن‌ها براساس جنسیت تفکیک شده‌اند و سرمایه خوبی برای نظام جمهوری اسلامی است که براساس سند بنیادین آموزش و پرورش و فلسفه اسلامی اقدام به تربیت دانشجو می‌کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در دانشگاه فرهنگیان، کار ما صرفا آموزش دادن به کسانی که می‌خواهند معلم شوند، نیست بلکه تلاش می‌کنیم از ابتکار و خلاقت لازم استفاده کنیم تا در منش و شخصیت ایشان تغیراتی ایجاد کنیم و علاه بر آموزش، بر تکمیل شخصیت و منش دانش آموزان نیز تاثیر بگذاریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: این دانشگاه یک موجود دو زیست است زیرا از حیث دانشگاه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وابسته است و از سوی دیگر به عنوان پیمانکار آموزش و پرورش به شمار می‌آید و یک دانشگاه ماموریت گراست.

می‌ر محمدی خاطرنشان کرد: از دیگر وظایف این دانشگاه، ارتقاء و تربیت کادر فعلی آموزش و پروش است و آموزش‌های ضمن خدمت را نیز به عهده گرفته است و به تعبیر وزیر آموزش و پرورش، یک نهاد استراتژیک برای تعلیم و تربیت در کشور است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ورود به این دانشگاه در دو مرحله صورت می‌گیرد که جذب دو برابر ظرفیت از آزمون سراسری و سپس مصاحبه حضوری و جذب نهایی را شامل می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان نیز با اشاره به مصوبه هیئت امنا در ایجاد یک پژوهشکده تربیت اسلامی در قم، تصریح کرد: اساس دانشگاه فرهنگیان بر تربیت اسلامی است و هیئت امنای این دانشگاه نیز تصویب کرده است که یک پزوهشکده تربیت اسلامی در قم تشکیل شود تا مبانی تربیت اسلامی در دانشگاه فرهنگیان نهادینه شود.

وی افزود: پژوهشکده تربیت اسلامی براساس مبانی اسلامی اقدام به برنامه ریزی تحصیلی می‌کند و از این رهگذر برای دانشگاه فرهنگیان یک منبع غنی است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdccssqi.2bqmi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما