سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : 27129
آیت‌الله نوری همدانی:

امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی واقعه غدیر را احیا کرد

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر جهان اسلام در قرن معاصر گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی واقعه غدیر را بازیابی کرد و غدیر دوباره به زندگی مردم بازگشت.
امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی واقعه غدیر را احیا کرد
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی عصر امروز در جشن تلبس طلاب حوزه علمیه قم در سالن دارالشفای مدرسه فیضیه قم اظهار کرد: یکی از نکاتی که در قرآن بسیار بر روی آن تاکید شده است لزوم شکرگذاری بر نعمت‌های خداست.

مرجع تقلید شیعیان جهان افزود: سنت الهی این است که اگر شکر نعمت‌های خداوند را به جای بیاوریم نعمت‌های او بر ما افزون می‌شود و اگر کفران نعمت کنیم باید در انتظار عذاب الهی باشیم چرا که همیشه عذاب الهی پشت کفران نعمت‌های پروردگار است.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در میان نعمت‌های خداوند ولایت اهل بیت (ع) بزرگ‌ترین نعمت‌هاست و روزی مثل عید غدیر که این نعمت در آن اعلام شده است بزرگ‌ترین اعیاد است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نعمت‌های اسلام به جامعه جاهلی عرب پس از بعثت تصریح کرد: در روز غدیر بزرگ‌ترین نعمت خداوند به مردم اعطا می‌شود اما‌‌ همان روز پیامبر از تعصبات جاهلانه و افکار انحرافی نگرانی داشتند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: انبیاء الهی در طول رسالت خود همیشه به جنگ طاغوت رفتند و همیشه در برابر حکومت‌های غیر الهی به مبارزه برخواستند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه حکومت به معنای قرار گرفتن سرنوشت انسان در دست حاکمان است گفت: فضیلت انسان بسیار بالاست و کسی که به او حکومت می‌کند باید از طرف خداوند باشد.

مرجع تقلید شیعیان جهان تاکید کرد: متاسفانه بعد از غدیر انحراف در‌ایم واقعه به وجود آمد و به وصیت پیامبر اکرم (ص) عمل نشد و همین باعث شد خلفای اموی و عباسی سال‌ها حکومت کنندو اسلام اقتدار خودررا از دست بدهد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر جهان اسلام در قرن معاصر تاکید کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی واقعه غدیر را بازیابی کرد و غدیر دوباره به زندگی مردم بازگشت.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: انقلاب اسلامی ولایت فقیه را احیا کرد چرا که پیش از این در کتاب‌ها بحث ولایت فقیه فراوان بود اما امام خمینی (ره) آن را احیا و در سطح جامعه عملی کرد.

مرجع تقلید شیعیان جهان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی احیاگر عزت وعظمت روحانیت بود و هم اکنون روحانیت منادی اسلام درجهان است

وی تصریح کرد: روحانیت هم در صحنه جنگ سخت و ۸سال جنگ تحمیلی حضور فعال داشت و هم اکنون نیز در صحنه جنگ نرم حضور دارد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اقتدار کشورمان به دلیل انقلاب اسلامی گفت: اگر امروز کشورما شرایط افغانستان و سایر کشورهای ناآرام منطقه را را ندارد به برکت انقلاب اسلامی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انقلاب اسلامی در اثر غدیر در قرن بیستم به وجود آمد و این کشتی را هم اکنون امام خامنه‌ای به سمت ساحل سلامت هدایت می‌کنندو این مسئله به معنای بازیابی غدیر توسط انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره تقدس لباس روحانیت در جامعه گفت: ملبس شدن به لباس روحانیت افتخار بزرگی است و پوشیدن این لباس به قدری منزلت دارد که وقتی خواستند در دانشگاه تهران به رهبر معظم انقلاب دکترای افتخاری بدهند ایشان فرمودند لباس طلبگی برای من بزرگ‌ترین افتخار است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcao6nu.49n0u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما