سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : 27270
استاندار قم:

برنامه مدونی برای مشارکت مردم در امور بهزیستی قم وجود ندارد

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: به علت نداشتن سیاست و برنامه مدون برای استفاده از کمک‌ها و مشارکت‌های مردم در امور بهزیستی درصد مشارکت مردمی نسبت به بودجه دولت بسیار کم است.
برنامه مدونی برای مشارکت مردم در امور بهزیستی قم وجود ندارد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش دوشنبه شب در جلسه شورای مشارکت مردمی در استانداری قم با اشاره به کمک مردم قم به نیازمندان اظهار کرد: مردم و افراد خیرخواه نگاه ویژه‌ای به شهر قم دارند و به برکت وجود حرم حضرت معصومه (س) در این شهر مردم همیشه مشتاق کمک به نیازمندان بوده‌اند.

وی با اشاره به شهر قم به عنوان قطب دینی و علمی کشور افزود: به لطف وجود حوزه‌های علمیه در قم، و وجود بزرگان و علمای مذهبی در این شهر اقدامات خیرخواهانه زیادی صورت گرفته شده است که ساخت بیمارستان‌ها و مدرسه‌ها، خانه‌های سالمندان و مهد کودک‌ها و کتابخانه‌ها و سایر مراکز خیریه از این جمله بوده است.

استاندارقم با اشاره به ارزشمند بودن مشارکت‌های مردمی در امور بهزیستی استان بیان کرد: در جلساتی که با خیران استان داشتیم آن‌ها اشتیاق و علاقه خود برای شرکت در کار‌های خدا پسندانه را ابراز کردند و این برای ما از هر چیزی با ارزش‌تر است و دولت و شهرداری و مسئولان باید از این منابع پر خیر و برکت استفاده کنند.

صالحی منش با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و سیاست گذاری مسئولان در این بخش تاکید کرد: به علت نداشتن سیاست و برنامه مدون برای استفاده از کمک‌ها و مشارکت‌های مردم در امور بهزیستی درصد مشارکت مردمی نسبت به بودجه دولت بسیار کم است.

وی با اشاره به برنامه ریزی مسئولان استان برای بستر سازی مشارکت مردم در امور بهزیستی تصریح کرد: شورایی به عنوان شورای مشارکت مردمی با کمک سازمان بهزیستی تشکیل شده و احکام اعضای آن مشخص شده است که استاندار، امام جمعه شهر قم، شهردارقم، مدیر کل بهزیستی استان قم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از جمله اعضا آن می‌باشند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: از جمله وظایف این شورا این است که کمک‌هایی که برای رفع مشکلات نیازمندان از جمله معلولان و ایتام در نظر گرفته می‌شود در جایگاه خودش استفاده شود و بر تملکلات وقف شده به سازمان بهزیستی نظارت می‌کند و در جهت حل مشکلات پیش روی مراکز خیریه برای استفاده از کمک‌های مردمی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdchvini.23nqqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما