پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : 27289
با حضور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها

۷۲ عنوان کتاب سبک زندگی اسلامی در قم رونمایی شد

قم نيوز : قم نیوز: پیش از ظهر امروز مراسم رونمایی از ۷۲ عنوان کتاب در زمینه سبک زندگی، علوم انسانی و دانشگاهی با حضور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در پاتوق کتاب قم برگزار شد.
۷۲ عنوان کتاب سبک زندگی اسلامی در قم رونمایی شد
به گزارش قم نیوز، پیش از ظهر امروز مراسم رونمایی از ۷۲ کتاب از انتشارات نشر معارف در زمینه سبک زندگی اسلامی، دانشگاهی و علوم انسانی با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدیان در پاتوق کتاب قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدیان با تقدیر از زحمات ناشران، اظهار کرد: ناشران ارزشی در کشور فعالیت چشمگیری دارند که قابل‌تقدیر و ستایش است، بنابراین اگر افراد با افق دید روشن در این راه نشر کتاب قدم بردارند حرکتی مطلوب در کشور رقم می‌خورد.

مسعود پیرمرادیان با اشاره به سابقه فعالیت نشر معارف، افزود: این انتشارات باسابقه ۱۵ ساله خود بزرگ‌ترین انتشارات دانشگاهی است که حجم بالایی از اطلاعات را به مخاطبان خود عرضه می‌کند.

مدیر نشر معارف با اشاره به مشکلات کتاب‌خوانی در جامعه، تصریح کرد: اگر شهرهای بزرگی مانند مشهد، اصفهان، تهران و قم را نادیده بگیریم ملاحظه می‌کنیم که سرانه استفاده از کتاب در کشور بسیار پایین است.

وی با اشاره به فروشگاه‌های زنجیره‌ای پاتوق کتاب، عنوان کرد: بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای سبب می‌شود تا کتاب به‌راحتی در دسترس عموم قرار گیرد و مجموعه ناشران انقلاب فرهنگی نیز بتوانند به‌راحتی کتاب‌های خود را در جامعه عرضه کنند.

پیرمرادیان با اشاره به کتاب‌های شناسایی‌شده برای توزیع در کتاب‌فروشی‌های ارزشی، عنوان کرد: تاکنون ۱۲ هزار جلد کتاب شناسایی‌شده است که حدود ۴ هزار جلد آن فعال و پویا است.

مدیر نشر معارف با اشاره به راه‌اندازی فروشگاه‌های پاتوق کتاب در سراسر کشور، تأکید کرد: در فاز اول این فروشگاه‌ها در مراکز استان‌ها تاسیس می‌شود و تاکنون در ۲۰ استان این حرکت انجام‌شده است و ۸ مرکز استان دیگر نیز تا پایان سال به فروشگاه‌های زنجیره‌ای پاتوق کتاب می‌پیوندند.

وی گفت: اگر شرایط به این‌گونه پیش برود تا پایان سال ۹۴ نیز در ۵۰۰ شهر کشور نیز این فروشگاه‌ها دایر می‌شود و شواهد نشان‌دهنده استقبال و سوددهی این فروشگاه‌ها است.

پیرمرادیان با اشاره به رسالت اصحاب رسانه در ایجاد فرهنگ‌سازی اجتماعی، خاطرنشان کرد: رسالت فرهنگ‌سازی اجتماعی در زمینه استفاده از کتاب تا حد زیادی بر عهده اصحاب رسانه است.

در این حجت الاسلام سید هادی خسرو شاهی از شاگردان علامه طباطبایی، سید محمود خسرو شاهی مدیر انتشارات شروق، حجت الاسلام اسماعیلیان رئیس اداره ارشاد اسلامی شهر قم، حجت الاسلام مستشار مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام رنجبران رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، حجت الاسلام اسماعیلی مدیر بوستان کتاب، حجت الاسلام آل ایوب معاون پژوهشی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، دیانی مشاور فرمانده سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع)، بختیاری معاون فرهنگی سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع) و علی نژاد شهردار منطقه ۷ حضور داشتند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdchwini.23nq6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما