دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 27589
مدیرکل راه و شهرسازی قم:

ناوگان ریلی مسافری با مبدا و مقصد قم بیش از دو برابر شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: ظرفیت ناوگان ریلی مسافری با مبدا و مقصد قم از ابتدای آذر ماه جاری تاکنون به بیش از دو برابر افزایش یافته است.
ناوگان ریلی مسافری با مبدا و مقصد قم بیش از دو برابر شد
به گزارش قم نیوز، 'محسن بهشتی' در جلسه شورای حمل و نقل استان، با اشاره به نزدیکی هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: از نخستین روز آذر ماه امسال تعداد قطارهای حمل مسافر از قم به تهران و برعکس از دو رام به شش رام (رفت و برگشت) و از آغاز نیمه دوم همین ماه تعداد قطارهای مسافری قم - مشهد و برعکس به یک و نیم برابر افزایش یافته است.
 
وی درباره افزایش یک و نیم برابری تعداد قطارهای مسافری قم - مشهد گفت: پیش از این همه روزه یک دستگاه قطار با ظرفیت حمل 600 مسافر از قم به مشهد و یک دستگاه قطار از مشهد به قم جابجایی مسافران را به عهده داشت که از نیمه دوم آذر ماه جاری یک دستگاه دیگر برای جابجایی مسافران قم به مشهد به این خط اضافه شد.
 
وی همچنین به افزایش یک دستگاه قطار دیگر در روزهای زوج به خط مشهد – قم که جابجایی مسافران را در برگشت به قم عهده دارد، اشاره کرد و گفت: با توجه به تمهیدات به عمل آمده توسط اداره کل راه آهن استان قم ان شاءالله در دهه فجر امسال قطارهای مسیر قم - مشهد و برعکس به دو دستگاه در روز در هر دو مبدا افزایش خواهد یافت.
 
'فرشاد زادخور' مدیرکل راه آهن استان قم نیز در این جلسه، ضمن اعلام افزایش بیش از دو برابری ناوگان ریلی مسافری با مبدا و مقصد قم به ساعتهای حرکت این قطار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قطارهای قم - مشهد و برعکس که پیش از این دو دستگاه بوده و هر روزه ساعت 14:50 عازم مشهد و ساعت 15:50 از مشهد به قم حرکت می کنند که از نیمه دوم این ماه روزهای فرد در ساعت 23:25 یک دستگاه دیگر قطار از قم به مشهد نیز به این ناوگان اضافه می شود.
 
وی همچنین از اضافه شدن یک دستگاه قطار دیگر نیز در روزهای زوج ساعت 23:10 از مقصد مشهد به قم خبر داد و گفت: ظرفیت ناوگان ریلی مسافری با مبدا و مقصد قم به 80 دستگاه در هفته افزایش یافته است.
 
* مرکز تحقیقات هواشناسی استان قم ساخته می شود
 
همچنین، مدیرکل هواشناسی استان قم در این جلسه، با ارائه گزارشی درخصوص تاریخچه هواشناسی به تشریح امکانات و همچین قابلیتهای این اداره کل در پیش بینی هواشناسی پرداخت و گفت: متاسفانه استان قم در زمره معدود استانهایی است که از نبود ساختمان مستقلی برای مرکز تحقیقات هواشناسی رنج می برد.
 
'یحیی زارع' افزود: با پیگیریهای به عمل آمده و همکاریهای خوب استانی کلنگ ساخت مرکز تحقیقات هواشناسی استان در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع به زمین خورد که ان شاءالله تا چند روز آینده پس از اجرای مناقصه و انتخاب پیمانکار ساخت آن آغاز می شود.
 
'اردشیر جمشیدی راد' فرمانده پلیس راه استان قم نیز در این جلسه طرح زمستانی پلیس راه را بزرگترین مانور این نیرو در سال عنوان کرد و گفت: باید محل استقرار اکیپهای طرح زمستانی پلیس راه استان به روز و دارای تجهیزات کامل باشد.
 
'محمد محسنی' مدیر امور شعب بانک مسکن استان قم نیز دراین جلسه با تاکید بر اینکه بانک مرکزی منابع مالی دیگری غیر از برگشت وامهای مسکن مهری که تاکنون پرداخت شده است را برای ساخت دیگر واحدها در اختیار این بانک نگذاشته است خواستار تسریع در تقسیط وامهای مسکن مهر پرداختی توسط مالکان این واحدها شد.
 
26آذر تا اول دی ماه به عنوان هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای نامگذاری شده است.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcaomnu.49n0a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما