دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 27591
آیت‌الله نوری همدانی:

حضور میلیونی مردم در کربلا نشان‌دهنده اوج ارادت آنان به سیدالشهدا (ع) بود

قم نيوز : قم نیوز:یکی از مراجع تقلید گفت: حضور بیش از 20 میلیون زائر در کربلای معلی نشان‌دهنده اوج ارادتمندی مردم به اباعبدالله الحسین (ع) بود.
حضور میلیونی مردم در کربلا نشان‌دهنده اوج ارادت آنان به سیدالشهدا (ع) بود
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه هدایت و راهنمایی انسان‌ها در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است اظهار کرد: خلقت همراه با هدایت است و به هر موجودی مسیر بقا و تعالی نشان داده شده است.
 
وی افزود: خداوند به هر موجودی خلقت خاص خود را بخشیده است و آثار هدایت و راهنمایی را می‌توان در سراسر جهان هستی مشاهده کرد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به کتاب دانش عصر فضا که چندین سال قبل توسط وی به رشته تحریر در آمده است گفت: در جهان هستی میلیون‌ها ستاره وجود دارد که هر ستاره با جرم و حجم خاص خود در 100 هزار کهکشان در حال حرکت هستند که این نمونه‌ای از هدایت خداوند است.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد:  خداوند به هر موجودی خلقت خاص خود را می‌بخشد اما در میان موجودات انسان‌ها دارای ارزش بالاتری هستند و خلیفه خداوند در روی کره زمین محسوب می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه انسان‌ها دارای قوه عقل و اختیار هستند گفت: عقل، قدرت هر انسانی به شمار می‌آید و در برخی از مواقع مردم عقل را با علم اشتباه می‌گیرند، عقل به معنای تشخیص حق از باطل و علم به معنای یادگیری است.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه به عقل کمتر توجه شده است گفت: نقش عقل کمتر از نقش علم در زندگی نیست و رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود بارها به بصیرت که همان عقل هر انسانی‌ است تاکید کرده‌اند.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) چراغ هدایت مردم هستند و با اهدای خون خود، مردم را از جهالت و گمراهی نجات دادند و از سوی دیگر امام حسین (ع) می‌خواستند چهره واقعی یزید را به عنوان ظالم، بر مردم ستم‌دیده نشان دهند.
 
وی با اشاره به اینکه دین جدای از سیاست نیست گفت: امام حسین (ع) در سخنرانی‌های خود تاکید می‌کردند که نباید مردم در برابر ستمکار سکوت کرده و باید برابر ظلم و ستم قیام کنند.
 
این مرجع تقلید بیان کرد: امام حسین (ع) با مهر و عقل مردم را به سوی اسلام دعوت کردند و همین امر سبب شده تا هر ساله زائران بسیاری برای زیارت بارگاه ایشان به سمت کربلا حرکت کنند و امسال در روز اربعین حسینی شاهد حضور بیش از 20 میلیون زائر در کربلای معلی بودیم که این حضور اوج ارادتمندی مردم به ابا عبدالله الحسین (ع) را نشان می‌دهد.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به تجمع مردم در کربلای معلی در روز اربعین حسینی گفت: در هیچ‌کجای دنیا نمی‌توان این شمار انسان عاشق را جمع کرد و حضور میلیونی مردم نشان‌دهنده تسخیر عقل و عاطفه مردم توسط امام حسین (ع) است.
 
وی تاکید کرد: هر فردی که دارای عزت و جهاد نباشد دچار ذلت خواهد شد و شهدای ایران نیز برای تامین امنیت و دفاع از کشور با روحیه جهادی و عزت خود به مقابله با دشمن رفتند و در این مسیر جان خود را از دست دادند.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هر انسانی باید دفتری برای نکته‌برداری از مسائل مهم داشته باشد گفت: در این دفتر می‌توانند جملات بزرگان را یادداشت کنند و در زمان نیاز با اندک زمان می‌توانند از این جملات بهره‌مند شوند.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: در آخرالزمان صدای اسلام از قم شنیده می‌شود و کل جهان با این دین آسمانی آشنا خواهند شد.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان برای نابودی اسلام از گروه‌های تکفیری نظیر داعش حمایت می‌کنند گفت: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به عنوان استعمارگرانی که سال‌ها کشورهای اسلامی را زیر سلطه خود داشتند برای نابودی اسلام از گروه داعش حمایت می‌کنند.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: گروه تکفیری داعش ساخته دست دشمنان اسلام است و باید تلاش کنیم اسلام واقعی را به مردم معرفی کنیم و چهره واقعی دشمنان اسلام را نیز به مردم نشان دهیم تا شاهد نابودی گروه‌های تکفیری در سراسر جهان باشیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdfk0x.yt05n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما