دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 27586
آیت‌الله مکارم‌ شیرازی:

فرصت خوبی برای نزدیکی ایران و مصر فراهم شده است/ راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کنگره ضد تکفیر

قم نيوز : قم نیوز:یکی از مراجع عظام تقلید گفت: فرصت خوبی برای نزدیکی دو کشور ایران و مصر فراهم شده و باید از این فرصت برای تقریب استفاده کرد.
فرصت خوبی برای نزدیکی ایران و مصر فراهم شده است/ راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کنگره ضد تکفیر
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نماینده جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس قاهره اظهار کرد: اکنون فرصت خوبی پیدا شده است، ولی همانگونه که گروه‌هایی از نزدیکی ایران و مصر بهره می‌گیرند گروه‌هایی نیز نزدیکی میان دو کشور را به زیان خود می‌بینند.
 
وی گفت: ما باید از این فرصت ایجاد شده استفاده کنیم و با وجود کارهایی که دشمنان انجام می‌دهند باید از ظرفیت مصر و کشورهای دیگر اسلامی برای نزدیکی و امر تقریب بیشتر استفاده کنیم اما مسئله حساس است و باید جلو تندروهای دو طرف گرفته شود.
 
این مرجع تقلید خطاب به نماینده کشورمان در کنفرانس قاهره گفت: وقتی شنیدم شما را انتخاب کردند و برای این کار دعوت شدید خوشحال شدم.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه افزود: مصر کشور بسیار مهمی همراه با سابقه طولانی است و مبادی تقریب در آن خیلی زیاد است و آمادگی خیلی بهتری برای تقریب دارد و اثرگذارتر از کشورهای دیگر است.
 
وی یادآور شد: باید از این فرصت استفاده کرد، تصمیم گرفتیم دبیرخانه دائمی کنگره ضد تکفیر را با حضور شخصیت‌های حوزوی دایر کنیم و به زودی اعضای آن معرفی خواهند شد.  
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdch-mni.23nq6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما