سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : 27620
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:

نیازمند وفاق ملی دستگاه های مسوول در افزایش جمعیت هستیم

قم نيوز : قم نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تحقق هدف بزرگ افزایش جمعیت با وفاق تمام ارگان های حاکمیتی و دستگاه های اجرایی ممکن خواهد بود.
نیازمند وفاق ملی دستگاه های مسوول در افزایش جمعیت هستیم
به گزارش قم نیوز ، \'ابوالفضل ایرانی خواه\' روز سه شنبه نشست کشوری آموزش \'ازدواج مناسب در جوانان\' در قم افزود: با توجه به نقش محوری حوزه های علمیه در راستای فرهنگ سازی برای افزایش جمعیت، هماهنگی بین ارگان های وزارت بهداشت و حوزه علمیه ضروری است.
 
وی اضافه کرد: در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص افزایش جمعیت، وزارت بهداشت که جزء ارگان هایی است که نقش محوری در این زمینه دارد، وظایف خود را آغاز کرده و در مرحله اول نسبت به باورپذیری این مساله در متولیان امر و نخبگان جامعه اقدام کرده است.
 
وی با اشاره به حمایت های دولت و مجلس شورای اسلامی در راستای افزایش جمعیت، گفت: قسمتی از طرح تحول نظام سلامت که رایگان بودن زایمان را تحت پوشش قرار داد، در راستای افزایش جمعیت و فرزندآوری اجرا شد.
 
ایرانی خواه، به هزینه های سنگین درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: پیشرفت های ایران در زمینه درمان ناباروری در سطح جهان قابل قبول است و در طرح های بعدی قرار است تمام هزینه های مرتبط با درمان ناباروری زوجین رایگان شود.
 
وی اضافه کرد: اجرای این طرح علاوه بر اینکه باعث نشاط بین زوجین می شود، قطعا در جهت تحقق سیاست های جدید جمعیتی موثر خواهد بود.
 
وی ادامه داد: طی سال های اخیر نیز با بهبود سیاست های حوزه سلامت شاهد کاهش مرگ و میر مادران بوده ایم و وضعیت بهداشت و سلامت جامعه ارتقاء قابل توجهی یافته است.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه مقوله کنترل جمعیت با کاهش جمعیت مترادف نیست، بیان کرد: در دوره ای افرادی تصور می کردند که با کاهش جمعیت، وضعیت رفاهی جامعه بهبود می یابد و این رویه غلط را که ریشه در رژیم گذشته داشت، ادامه دادند.
 
وی با بیان اینکه امروز همه به نادرستی این تفکر پی برده اند، تصریح کرد: اگر دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در این زمینه نبود، ادامه این روند اشتباه پیامدهای غیرقابل جبرانی بر پیکرده جامعه اسلامی و جهان اسلام وارد می کرد.
 
وی برگزاری این نشست را در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست های جدید جمعیتی عنوان کرد و گفت: استان قم به لحاظ دارا بودن جایگاه ویژه در کشور، به عنوان میزبان این نشست انتخاب شد.
 
 
 
* رابطه مستقیم ازدواج و کاهش جرایم
 
معاون قضایی دادگستری استان قم نیز در این آیین با اشاره به تاثیر ازدواج در کاهش رفتارهای مخاطره آمیز، گفت: ازدواج باعث افزایش و تقویت حس مسوولیت پذیری در افراد می شود و بدون شک در کاهش بزهکاری تاثیر مستقیم دارد.
 
\'سید حمید اسماعیلی\' افزود: طبق آموزه های مکتب اسلام، هر انسانی که بر مبنای اصول صحیح ازدواج کند، ثمرات نیک آن را در زندگی احساس خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه تنهایی عامل فساد است، اضافه کرد: ازدواج باعث کنترل غریزه جنسی در مسیر درست می شود و انسان را از منحرف شدن در مسیرهای پوچ بازمی دارد.
 
نشست کشوری آموزش \'ازدواج مناسب در جوانان\' با حضور کارشناسان سلامت جوانان از 57 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور روز سه شنبه در دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.ک/2
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgz39x.ak9ux4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما