چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : 27641
معاون استاندارقم:

سالانه 100 میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی قم عبور می کنند

قم نيوز : قم نیوز : معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان اینکه سالانه حدود 100 میلیون نفر مسافر از محورهای مواصلاتی قم عبور می کنند، گفت:با توجه به شرایط موجود باید به این استان امکانات ویژه تعلق گیرد.
سالانه 100 میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی قم عبور می کنند
به گزارش قم نیوز ، \' ابوالفضل اسماعیلی\' روز چهارشنبه درجلسه ستاد امور زائران استان قم درسالن امام رضا (ع) استانداری،افزود: نیروی انسانی و امکانات دستگاههای قم برای جمعیت یک میلیون نفری ساکن درآن در نظر گرفته شده است و جوابگوی حضور میلیونی زائران نیست.
 
وی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی استان باید این باشد که نیروی انسانی و امکانات دستگاه های اجرایی استان متناسب با ارائه خدمات مورد نیاز به زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) در نظر گرفته شود.
 
اسماعیلی خاطرنشان کرد: محور توسعه استان قم باید روی مسائل زیارتی باشد به گونه ای که هم به زائران خدمات مورد نیاز آنها ارائه شود و هم دید اقتصادی به آن داشته باشیم.
 
وی دربخش دیگری از سخنان خود ، اظهار کرد: باید تمام دستگاه های اجرایی استان قم برای ارائه خدمات مطلوب به مردم در هفته آینده در آماده باش 100 درصدی باشند.
 
وی همچنین به حضور مدیران دستگاه های اجرایی در جلسات استانی تاکید کرد و گفت: هویت استان قم به برکت حرم مطهر حضرت معصومه (س) می باشد و
 
افتخار همه ما خدمت به زائران کریمه اهل بیت (س) است ،لذا مدیران استان خود را باید با این شرایط وفق دهند.
 
* اربعین امسال قم پذیرای بیش از 350 هزار نفر مسافر بود
 
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود ، تعداد خودروهای ورودی به شهر قم را در روز اربعین حسینی امسال بیش از 90 هزار خودرو اعلام کرد و گفت: بیش از 330 هزار نفر وارد شهر قم شدند و تعداد مسافران ورودی به استان نیز بیش از 350 هزار نفر بوده است.
 
وی با بیان اینکه قم در روز اربعین حسینی شلوغتر و حضور دسته های عزاداری غیرقمی بیشتر می شود، گفت: امسال ترافیک و حجم تردد به ویژه در میدان 72 تن زیاد بود که با همکاری شهرداری تعدادی اتوبوس برای انتقال مسافران به تهران در نظر گرفته و با همکاری راه آهن نیز یک سرویس قطار فوق العاده به تهران اضافه شد.
 
وی با اشاره به تعطیلات هفته آینده و سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و اینکه در شعاع 200 کیلومتری استان قم حدود 20 میلیون نفر جمعیت زندگی می کنند و در مدت دو ساعت می توانند به قم مسافرت کرده و بازگردند، خواستار آمادگی دستگاه های گوناگون استان برای ارائه خدمت مطلوب به زائران حرم مطهر حضرت معصومه (س) شد.
 
 
 
* در کربلا 150 هزار نفر زائر توسط موکب حضرت معصومه (س) اسکان داده شدند
 
 
 
اسماعیلی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به برپایی \'موکب حضرت معصومه (س)\' در کربلا توسط \'قمی ها\' از آن به عنوان نخستین تجربه استان در این زمینه یاد کرد و گفت: در این موکب روزانه 15 هزار پُرس غذا توزیع و برنامه های فرهنگی انجام و حدود 150 هزار نفر نیز اسکان داده شدند.
 
وی با تاکید بر ضرورت برای اطلاع رسانی در این زمینه خاطر نشان کرد: با استفاده از امکانات استان و همکاری سپاه، شهرداری و اداره کل حمل و نقل و پایانه ها 256 دستگاه اتوبوس برای بازگشت بهتر زائران استان قم به شهر \'مهران\' در استان ایلام اعزام شدند.
 
معاون معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم همچنین از پوشش مناسب و متناسب رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی به شهروندان و مسافران تقدیر و سپاسگزاری کرد. ک / 2
 
7406/ 550/
 
انتهای پیام8136
https://qomnews.ir/vdcjvme8.uqeaxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما