پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : 27662
فرمانده انتظامی قم:

۳۲سارق غیربومی در قم دستگیر شدند

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی قم گفت: با تلاش ناجا ۹ باند سرقت متشکل از ۳۲ نفر با هویت غیربومی در استان شناسایی و دستگیر شد، این سارقان تاکنون به ۵۰ فقره سرقت از منازل اعتراف کرده‌اند.
۳۲سارق غیربومی در قم دستگیر شدند
به گزارش قم نیوز ، ‌سردار کاظم مجتبایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره با اشاره به انهدام باند سارقان در قم، اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی پلیس آگاهی در روزهای اخیر 9 باند سرقت در استان قم متلاشی شد و دراین‌ارتباط بیش از 32 نفر از سارقان دستگیر شدند.
 
فرمانده انتظامی قم با اشاره به حرفه‌ای بودن سارقان، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده این سارقان در بیش از 8 استان اقدام به سرقت و فعالیت‌های مجرمانه داشتند که با تلاش مأموران نیروی انتظامی دستگیر شدند.
 
وی با اشاره به حرفه‌ای بودن سارقان، تصریح کرد: شرایط پیچیده‌ای برای برخورد پلیس با این سارقان وجود داشت که با درایت و قدرت پلیس این باند حرفه‌ای شناسایی و منهدم شد.
 
مجتبایی عنوان کرد: این سارقان به شکل تخصصی خودرو، خطوط تلفن و پلاک خودرو خود را عوض می‌کردند، که در این راستا پلیس بااقتدار خود ثابت کرد به هیچ فردی اجازه آسیب زدن به امنیت اجتماعی مردم را نمی‌دهد.
 
فرمانده انتظامی قم گفت: در حال حاضر گزارش‌هایی از فعالیت این سارقان در استان‌های دیگر نیز موجود است که با بررسی‌های بیشتر این سارقان به استان‌های دیگر تحویل داده می‌شود.
 
وی تأکید کرد: قدرت کشف پلیس در بخش سرقت در استان قم 60 درصد است و سرقت‌هایی شامل اتومبیل، مغازه و موتورسیکلت در هشت ماه گذشته با تلاش مأموران نیروی انتظامی بین 3 تا 26 درصد کاهش‌یافته است و در بخش منزل نیز میزان سرقت زیاد است که با انهدام این باند آمار سرقت منازل نیز کاهش پیدا کند.
 
مجتبایی با اشاره به ماهیت سارقان دستگیرشده، اظهار داشت: این باند منهدم شده همه غیربومی هستند، اما بااین‌حال مردم نیز باید در مراقبت از منازل مسکونی خود نهایت دقت را به کار بگیرند، از ابزارهای استاندارد و مطمئن برای حفاظت از منازل خود استفاده کنند و موارد مشکوک را به پلیس گزارش دهند.
 
وی با اشاره به اعتراف سارقان، خاطرنشان کرد: تاکنون 50 اعتراف به سرقت در پرونده این متهمان اعتراف شده است اما هنوز بازجویی‌ها ادامه دارد تا مال‌خر شناسایی شود اموال مردم به آن‌ها بازگردانده شود، بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده بیشتر اموال مسروقی وجه نقد و طلا بوده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccieqi.2bqme8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما