?>?> برخی بندهای اصلاحات قانون کار بر خلاف حقوق کارگران است | قم نیوز
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 27666
رییس فراکسیون کارگری مجلس:

برخی بندهای اصلاحات قانون کار بر خلاف حقوق کارگران است

قم نيوز : قم نیوز: رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: برخی بندهای اصلاحات قانون کار بر خلاف حق و حقوق کارگران است و باید اصلاح شود.
برخی بندهای اصلاحات قانون کار بر خلاف حقوق کارگران است
به گزارش قم نیوز ، \'علیرضا محجوب\' روز پنجشنبه در همایش دبیران اجرایی خانه های کارگر سراسر کشور درقم افزود: بند چ تبصره چهار از اصلاحاتی که قرار است در قانون کار صورت پذیرد مستمسک کارفرمایان برای اخراج دسته جمعی کارگران است.
 
وی اضافه کرد: قرار دادن بند کاهش تولید ناشی از تغییرات ساختاری در اثر شرایط اقتصادی و اجتماعی به عنوان مجوز فسخ قرارداد کارفرما با کارگران، دست کارفرمایان را در اخراج کارگران باز کرده و امنیت شغلی آنان را از بین می برد.
 
محجوب گفت: با توجه به این اصلاحات کارفرما هر بندی که خواست می تواند در قرار داد نوشته و مستند به آن کارگر را اخراج کند.
 
وی همچنین با اشاره به ماده الحاقی 19 که یک تبصره به ماده 38 قانون تامین اجتماعی اضافه می کند افزود: در این ماده کارفرما می تواند لیست بیمه را از بستگان خود تهیه کند در حالیکه این لیست باید مستند به بازرسی مسوولان ذیربط باشد.
 
محجوب با انتقاد از روند مجلس در متوقف کردن بیمه کارگران ساختمانی افزود: موضوع بیمه کارگران ساختمانی امری مهم است که نباید متوقف شود.
 
همایش دبیران اجرایی خانه های کارگر سراسر کشور با هدف تعامل و بررسی مسائل کارگری و روابط کارگر و کارفرما درقم تشکیل شد.ک/2
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcg339x.ak9u34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما