شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 6486
طالبی:

وضعیت معیشت کارگران در جامعه بحرانی است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم گفت: ۸۰ درصد نیروی کار جامعه، به دریافت حقوق خود در پایان ماه امید چندانی ندارند.
وضعیت معیشت کارگران در جامعه بحرانی است
به گزارش قم نیوز، علی طالبی  به نبود امنیت شغلی کارگران در سطح جامعه اشاره و بیان کرد: در برخی از کارخانه‌های قم قرارداد شش روزه با کارگران بسته می‌شود تا حقوق یک روز تعطیل هفته (جمعه)به کارگران داده نشود.

وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی کارگران در سطح جامعه بسیار بحرانی است، تصریح کرد: ۸۰ درصد نیروی کار جامعه، به دریافت حقوق خود در پایان ماه امید چندانی ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم ادامه داد: مشکلاتی مانند نبود امنیت شغلی در جامعه وجود دارد که این مشکل امروز بحرانی‌‌تر از گذشته شده است که با این وضعیت نیروی کار نمی‌تواند خلاقیتی از خود نشان دهد.

وی با بیان اینکه شنیده شده با کارگران قراردادهای موقت بسته می‌شود، تاکید کرد: قرارداد کاری موقت با کارگران خلاف قانون، عرف، شرع و انسانیت است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که شرایط به قدری بحرانی شده است که کارفرمایان به خود اجازه می‌دهند که قرارداد شش روزه با کارگران منعقد کنند تا حقوق روز جمعه را به کارگران نپردازند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب روابط کاری در جامعه کنونی ادامه داد: ترکیب کار و روابط کاری با توجه به قراردادهای موقت کاری در محیط‌های کارگری، مناسب نیست.

طالبی با بیان اینکه کارگران شاغل از نظر نیازهای اولیه مالی تامین نمی‌‌شوند، گفت: کارگران بازنشسته حدود ۴۰ درصد هزینه‌های زندگی خود را دریافت نمی‌کنند و حقوق کمی می‌گیرند و به دلیل اینکه نمی‌توانند از حقوق خود دفاع کنند صدایشان هم به گوش مرجعی نمی‌رسد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم ادامه داد: با توجه به اینکه واقعیت از دید دولت پوشیده نیست انتظار می‌رود مسوولان برای دستیابی به راهی مناسب برای برطرف کردن این بحران اندیشه کنند.

وی با تاکید براینکه حل مشکلات کارگران نباید به شعار خلاصه شود، خاطرنشان کرد: نیاز اولیه و واقعی جامعه حقیقتی است که جامعه ما با آن سر و کار دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.cdviw6djvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما