شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 27699
استاندار قم:

ترویج فرهنگ وقف باید درکانون توجه رسانه های گروهی قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم، گفت: ترویج فرهنگ وقف از جمله موضوع های مهمی است، که با توجه به نیاز مبرم آن درجامعه مانند مراکز علمی و دینی وبهداشتی و درمانی ، فرهنگ سازی برای آن باید در کانون توجهات خبرنگاران قرار گیرد.
ترویج فرهنگ وقف باید درکانون توجه رسانه های گروهی قرار گیرد
به گزارش قم نیوز ،حجت الاسلام و المسلمین \'محمد صادق صالحی منش\' جمعه شب درسومین همایش وقف و اصحاب رسانه درامامزاده جعفر شهید(ع) قم افزود: اصحاب
 
رسانه باید نقش ورسالت خود را دررابطه با اعتلای فرهنگ اسلامی شیعی به خوبی ایفا کند.
 
وی ادامه داد: مساله وقف مانند هر مقوله دیگر فرهنگی، اجتماعی برای تبدیل شدن به یک فرهنگ فراگیر نیازمند تبلیغات گسترده و وسیع رسانه ای است.
 
صالحی منش همچنین با اشاره به جایگاه والای وقف در فرهنگ های مبتنی بر مکاتب و ادیان مختلف الهی خاطرنشان کرد: دربین مکاتب اسلامی بویژه تشیع این فرهنگ از جایگاه خاص و والایی برخوردار می باشد.
 
وی همچنین با اشاره به بیش از 14 هزار موقوفه درقم، خاطرنشان کرد: علما و مراجع در طول تاریخ نقش مهمی در پیدایش موقوفات در این استان داشته اند، تا جایی که یک سوم موقوفات متعلق به علما و مراجع است.
 
وی بااشاره به وجود مراکز درمانی و بیمارستانی متعدد وقفی درقم خاطرنشان کرد: بیمارستانهای حضرت آیت الله گلپایگانی (ره) و نکویی و چند مرکز درمانی دیگر وضعیت خوبی را از نظر امکانات خدمات درمانی برای این استان بوجود آورده، به نحوی که قم به اذعان وزیر بهداشت کم هزینه ترین استان کشور برای درمان محسوب می شود.
 
صالحی منش دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع مشکلات خبرنگاران نیز پرداخت و گفت: توجه به مشکلات اصحاب رسانه درجامعه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
 
همایش وقف و اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه قم و با همکاری خانه مطبوعات ، بسیج رسانه و انجمن صنفی روزنامه نگاران ترتیب یافته بود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccoeqi.2bqmo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما