يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : 27732
استاندار قم:

سرافرازی نظام اسلامی حاصل صبر و مقاومت شهداست

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: اگر امروز نظام اسلامی اینگونه در اوج سرافرازی و عزت قرار دارد به واسطه صبر و مقاومت و سرافرازی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است.
سرافرازی نظام اسلامی حاصل صبر و مقاومت شهداست
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: خانواده های معظم شهدا با ایثار خویش فرزندانشان را در راه اسلام و عزت و آزادی ایران اسلامی فداکردند و بعد از ایشان در طول این سالها صبر و مقاومت نمودند ،وجود این عزیزان نعمت بزرگی برای جامعه اسلامی می باشد.
 
وی خدمت به خاندان معظم شهدا و ایثارگران را وظیفه همه مسوولان دانست و افزود: امام خمینی (ره) با دستور تشکیل بنیاد شهید ازهمه حکومت و نظام اسلامی خواستند تا این دستگاه را همراهی و کمک کنند و خود ایشان در کمک و همراهی با بنیاد اسوه و الگوی شایسته بودند.
 
وی با تاکید بر اینکه باید برای این خاندان عزت آفرین بیشتر وقت گذاشته شود تاکید کرد: باید وقت بیشتری به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران اختصاص داده شود لذا دیدارهایی را با این عزیزان در طول هفته برنامه ریزی نمایید تا در این دیدارها خدمت این خاندان معظم باشیم.
 
استاندار قم گفت: کار در بنیاد شهید بسیار حساس و گسترده است و زمانی که کار به آقای هاشمی سپرده شد، بنیاد با موجی از مشکلات متعدد روبرو بود و شرایط سختی را داشت که خوشبختانه با اقدامات و توانی که ایشان گذاشته اند در چند ماه گذشته بسیاری از این مشکلات مرتفع شده است.
 
صالحی منش با تقدیر از نصب تصاویر شهدا در سطح شهر در راستای احیای فرهنگ ایثارو شهادت گفت: امروز شاهد نصب تصاویر شهدا به صورت گسترده در سطح شهر هستیم که این کار بسیار خوب ،زیبا و ارزشمند و تاثیر گزار است و این کار اگر با وصایای شهدا و آیات قرآنی مربوط به شهید و شهادت همراه باشد اثر گذاری بیشتری نیز خواهد داشت.
 
وی افزود: شما خادمان فرهنگ ایثار و شهادت با این اقدامات در راستای احیا و اعتلای این فرهنگ اسلامی تلاش می کنید و یاد و خاطره شهدا را در سطح شهر زنده نگه می دارید، خدمت شما نعمتی است که نصیبتان شده و باید قدر این جایگاه را بدانید.
 
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران قم نیز دراین دیدار با ارایه گزارش 10 ماه گذشته فعالیت های بنیاد گفت: تمام تلاش بنیاد شهید خدمت هرچه شایسته تر در راستای تکریم و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
 
سردار سید جواد هاشمی افزود: برای دستیابی به این هدف دیدار با علما و مراجع عظام جهت دریافت رهنمودهای ایشان و حضور اساتید حوزوی درس اخلاق در بنیاد ارایه خدمت هرچه شایسته تر به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در این مدت پیگیری شده است.
 
وی ادامه داد: دیدار از خانواده های معظم شهدا در قالب طرح سپاس را با مراجعه به 56روستای قم و مناطق مختلف شهرقم از جمله مناطق محروم را آغاز کردیم و در این دیدارها از حضور حضرت آیت الله نوری همدانی و مسوولان ملی و استانی بهره بردیم .
 
هاشمی افزود: در راستای طرح سپاس از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تقاضا داریم تا مسوولان استان نیز برنامه دیدار با خانواده های معظم شهدا را تقویت نموده و هر مسوول سالانه با 20 خانواده شهید دیدار داشته باشند.
 
وی از دیگر اقدامات را انجام ملاقات چهره به چهره با جامعه هدف ذکرکرد و افزود: در این مدت با بیش از دو هزار 734 ملاقات با خانواده شهدا ، ایثارگران و جانبازان صورت گرفته است.
 
وی اضافه کرد: آغاز فعالیت آزمایشی فاز اول مجتمع توانبخشی در بخش استخر و مجموعه ورزشی برای والدین معظم شهدا و جانبازان که در کهولت سن و شرایط خاص قرار دارند، از دیگر اقداماتی است که انجام شده است، فاز دوم این پروژه نیز در صورت تخصیص اعتبار لازم آغاز می شود.
 
هاشمی تاکید کرد: در این مدت در راستای اشتغالزایی جامعه ایثارگران استان برای 529نفر عمدتا از بین فرزندان شاهد ایجاد اشتغال شده است علاوه بر این با ارایه وام خود اشتغالی بحث اشتغال جامعه هدف در حال پیگیری می باشد.
 
وی افزود: ساماندهی گلزارهای شهدا و نصب تصاویر شهدا در سطح شهر، برگزاری اردوهای زیارتی ویژه والدین معظم شهدا با جلب مشارکت نهادهایی خارج از بنیاد از دیگر اقداماتی است که در این مدت پیگیری شده است.
 
وی افزود: برگزاری بیش از 12همایش مختلف در راستای تکریم و تجلیل از شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران، ساماندهی حسینیه ومجتمع فرهنگی امام خمینی (ره)، فعال سازی پروژه های مسکن ایثارگران ... بخشی از اقدامات بنیاد شهید در راستای تکریم و تجلیل از جامعه ایثاگرارن استان می باشد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcau0nu.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما