شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : 23868

قم بیش از ۱۱ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: در حال حاضر ۱۱۳۲۲ جانباز بالای ۲۵ درصد در استان وجود دارد که از این تعداد جانباز ۱۰۱ نفر به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
قم بیش از ۱۱ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است
به گزارش قم نیوز، سید جواد هاشمی ظهر امروز درنشست مطبوعاتی روز جانباز با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: ائمه (ع) حلقه اتصال بین ما و آن بزرگواران هستند و توسل به آنها سبب رشد و کمال است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به بزرگداشت روز میلاد ائمه، افزود: سوم شعبان روز پاسدار و سبز پوشان، چهارم شعبان روز بزرگداشت جانبازان و میلاد قمر بنی هاشم (ع) و پنجم شعبان روز میلاد زینت عبادت کنندگان و تکریم آزادگان است.

وی با بیان عظمت جانبازان، تصریح کرد: مجاهدانی که برای حفظ دین خدا پا در رکاب گذاشتند و افرادی مانند جعفر طیار هستند که رسول اکرم (ص) درباره ایشان فرمود، جعفر طیار وقتی که دو دستش را در راه خدا داد به او دو بال آسمانی داده شد.

هاشمی با اشاره به اینکه جامعه مدیون رشادت جانبازان است، عنوان کرد: این عزیزان با تاسی به حضرت عباس (ع) در برابر ظلم ایستادگی کردند و دربرابر استکبار با رشادت مقاومت کردند و اینجانبازی نمادی درخشان برای آن‌ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با بیان برخی بی‌مهری‌های روا شده در حق این عزیزان، گفت: در جامعه هیچ کس حاضر نیست در ازای دریافت میلیارد‌ها تومان پول و امکانات ذره‌ای از سلامتی خود را از دست بدهد، بنابراین غرب گاهی در حال به وجود آوردن هجمه علیه جانبازان است تا این هدیه‌های آسمانی نادیده گرفته شوند.

وی با اشاره به آمار جانبازان استان قم، بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۳۲۲ جانباز بالای ۲۵ درصد در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰۱ شهید نیز داشتیم.

هاشمی با اشاره به تکریم و پاسداشت روز جانباز، اظهار کرد: در روز جانباز در برنامه‌ای که در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می‌شود ۸ نفر از خانواده‌های جانبازان تکریم می‌شوند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به تجلیل از جانبازان، افزود: از جانبازان شاخص ادارات، مساجد محل‌ها به طور ویژه تجلیل می‌شود و همچنین جانبازان ۷۰ درصد به بالا نیز با حضور در مدارس برای دانش آموزان درباره مباحث انقلاب صحبت می‌کنند.

وی با اشاره به ارسال پیامک تبریک برای جانبازان، تصریح کرد: به مناسبت روز جانباز برای جانبازان بالای ۵ درصد پیامک تبریک و تجلیل ارسال شد، البته در روز جانباز از ۱۵۰۰ نفر از جانبازان بالای ۵۰ و ۷۰ درصد نیز برای شرکت در مراسم روز جانباز دعوت شده است.

هاشمی با اشاره به رسیدگی به مشکلات جانبازان، عنوان کرد: از زمانی که پست ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران را عهده دار شده‌ام بیش از ۵۰۰ ملاقات حضوری داشتم، در کنار آن نیز با خانواده‌های جانبازان روستایی نیز ملاقات داشتم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره وظیفه ادارات و نهاد‌ها در رسیدگی به جانبازان، گفت: بر همه ادارات و نهاد‌ها واجب است که از جانبازان و خانواده‌های شهدا تجلیل کنند زیرا ما همه مدیون این عزیزان هستیم.

وی با اشاره به تفاوت جانبازان هشت سال دفاع مقدس با مجروحان جنگی سایر کشور‌ها، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه و الهی بودن مکتب ما تفاوت انقلاب ما و دیگر انقلاب‌ها است، ما برای حفظ دین و دفاع ازآرمان‌ها مقاومت کردیم اما دیگر انقلاب‌ها برای دنیا و بدون بهره گیری از ولایت فقیه مبارزه کردند، همین سبب ارج نهادن به جانبازان می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg779x.ak9w34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما