قم نيوز : قم نیوز: روزنامه شاخه سبز در شماره ششم دیماه خود مطلبی تحت عنوان ' باشد که ادامه زندگی اجزای وجودم، نجات بخش زندگی دیگری باشد' را به رشته تحریر در آورده است.
به گزارش قم نیوز، دراین مطلبی می خوانیم: امروز هزاران بیمار محتاج عضو پیوندی با رنج بسیار در انتظار دریافت عضو ، روزهای عمر خود را سپری می کنند و می توان با انجام اقدام
 
خداپسندانه اهدای عضو ، مرهمی بر رنجشان باشد.
 
امروز ما در جامعه ای زندگی می کنیم که هزاران بیمار محتاج عضو پیوندی با رنج بسیار در انتظار دریافت عضو پیوندی، روزهای عمر خود را سپری می کنند و هر روز نیز بر تعداد این بیماران افزوده می گردد و به علت کمبود اعضای اهدایی، متاسفانه درصد زیادی از این بیماران در لیست های انتظار فوت می کنند.
 
این در حالی است که همه روزه با مواردی از مرگ مغزی در بیمارستان های سراسر کشور مواجه می شویم که تنها با کمک دستگاه های پزشکی ضربان قلب و تنفس بیمار ادامه می یابد و این در حالی است که اعضای بدن این بیماران می تواند باعث نجات جان بیماران زیادی گردد.
 
دانشگاه علوم پزشکی قم به دنبال ثبت نام حضوری از متقاضیان اهدا عضو پس ازمرگ، به منظوررفاه حال تمامی عزیزان متقاضی خصوصا همشهریان ساکن در شهر قم، از خرداد ماه سال 1393 اقدام به ثبت نام اینترنتی از متقاضیان اهدا عضو را نمود که تاکنون بالغ بر 500 نفر اقدام به ثبت نام و دریافت کارت اهدا عضو نموده اند.
 
نحوه ثبت نام همشهریان گرامی چنانچه مایل به اهدای عضو یا اعضای خود در صورت بروز مرگ مغزی هستند می توانند با ورود به سایت اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی قم به آدرس Ta.muq.ac.ir و یا ازطریق آدرس Nurse.muq.ac.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و صفحه مربوط به ثبت نام از متقاضیان اهدا عضو را باز نموده و آن را تکمیل نمایند.
 
همچنین متقاضیان در صورت عدم دسترسی به اینترنت، می توانند با مراجعه حضوری به دفتر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم واقع در خیابان شهید لواسانی(ساحلی) اقدام به تکمیل فرم اهدای عضو نمایند.
 
بعد از تکمیل فرم و تائید نهایی آن توسط متقاضی در صورت صحت اطلاعات و کامل بودن مشخصات، اطلاعات وارده تائید شده و کارت اهدای عضو صادر خواهد شد که از طریق پیامک اطلاع رسانی می گردد و فرد متقاضی با مراجعه به دفتر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم آن را دریافت خواهد نمود.
 
پر کردن برخی از مشخصات همچون کد ملی، محل تولد و دیگر اطلاعات هویتی در این فرم الزامی است و روی کارت ثبت می شود. پس از اتمام فرآیند ثبت نام، کدی به فرد داده می شود که از طریق آن می تواند در جریان آخرین وضعیت صدور کارت اهدای عضو قرار گیرد.
 
همشهریان گرامی درصورت وجود هرگونه ابهام و یا داشتن پرسش در این زمینه می توانند با دفتر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم (شماره 02537714890) تماس بگیرید.
 
این کارت علاوه بر تاثیر مثبت در فرهنگ سازی، نشان دهنده رضایت شخصی فرد متقاضی از اهدای عضو بوده و جنبه قانونی نخواهد داشت و در صورت وقوع مرگ مغزی رضایت اولیای دم لازم خواهد بود . لذا خواهشمندیم بعد از تکمیل فرم و دریافت کارت، این موضوع با خانواده در میان گذاشته شود.
 
برای تکمیل فرم، همراه داشتن مشخصات شخصی کافی بوده و احتیاجی به عکس نمی باشد.
 
لازم به ذکراست بیمار مرگ مغزی، حرف نمی زند، نمی بیند، به هیچ یک از تحریکات خارجی پاسخی نمی دهد و بدون استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی قادر به نفس کشیدن نیست. تصادفات رانندگی، وارد آمدن ضربه شدید به سر، سقوط از ارتفاع، غرق شدن در آب، مسمومیت ها، خونریزی های داخلی مغز و همچنین سکته مغزی از شایع ترین علل مرگ مغزی به شمار می آیند.
 
در مرگ مغزی، خون رسانی به مغز متوقف شده و اکسیژن رسانی به آن انجام نمی شود. مغز تمام کارکرد خود را از دست می دهد و دچار تخریب غیرقابل برگشت می شود. اگرچه پس از مرگ مغزی اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه ها هنوز دارای عملکرد هستند، اما به تدریج در طی چند روز آینده، از کار خواهند افتاد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcexv8w.jh8fni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما