پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 52741
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی:

مسؤولان استان سبک زندگی مورد پسند اهل بیت(ع) را ترویج کنند

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه از عملکرد مسؤولان استان قم راضی هستیم، گفت: مسؤولان استان باید تلاش کنند تا سبک زندگی مورد پسند اهل بیت(ع) در استان بیش از گذشته ترویج یابد.
مسؤولان استان سبک زندگی مورد پسند اهل بیت(ع) را ترویج کنند
مسؤولان استان سبک زندگی مورد پسند اهل بیت(ع) را ترویج کنند

به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: تقرب الی‌الله به معنای نزدیکی مکانی به خداوند نیست چرا که خداوند متعال در هر مکانی وجود دارد و در حقیقت معنای اصلی تقرب الی‌الله شباهت به خداوند است.

وی با بیان اینکه محبت به اهل بیت(ع) یک فعل عبادی است، اضافه کرد: این حرکت عبادی سبب تقرب الی‌الله می‌شود. در این تقرب علاوه بر محبت به اهل بیت(ع)، دوری از دشمنان آنان نیز مطرح است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: دشمنی با دشمن اهل بیت(ع) به سه صورت قلبی، زبانی و عملی مشاهده می‌شود که اگر فردی نتواند در عمل خود این رویکرد را داشته باشد نفاق در او وجود دارد که این نفاق باید قبل از فوت رفع شود.

سعیدی یادآور شد: فردی که نسبت به خداوند متعال علاقه و محبت دارد باید از دشمنان خداوند نیز برائت جوید؛ یکی از خطرناک‌ترین اهداف دشمن در تهاجم فرهنگی این است که به شیوه‌ای عمل می‌کند تا محبت‌ها و برائت‌ها وارونه شود و مردم به برائت از خداوند و محبت به دشمنان خداوند برسند.

وی با تاکید بر اینکه انسان بدون برائت نسبت به دشمنان خداوند نمی‌تواند به تقرب الی‌الله برسد، تصریح کرد: برائت از سبک زندگی دشمنان خداوند باید مورد توجه قرار گیرد تا فرد مومن بتواند به سعادت برسد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه کشور با نام و خاطره شهید حججی معطر است، گفت: او یکی از فعالان عرصه فضای مجازی بود که توانست به شیوه مطلوبی مروج آموزه‌های دینی شود.

وی از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان نمونه‌های بزرگ محبت به خداوند یاد کرد و افزود: این شهدا الگویی برای مسؤولان دولت هستند، ملت و دولت باید در هفته دولت کاری کنند تا محبت و شباهت افراد به خداوند افزایش یابد.

سعیدی با تاکید بر اینکه از عملکرد مسؤولان استان قم راضی هستیم، گفت: مسؤولان استان باید تلاش کنند تا سبک زندگی مورد پسند اهل بیت(ع) در استان بیش از گذشته ترویج یابد چرا که شهر قم برای دوری از زشتی و پلیدی به این سبک زندگی نیازمند است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizyaw.t1ar52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما