يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : 27886
آیت‌الله نوری‌ همدانی:

آمریکا و صهیونیست‌ها توطئه‌های خود را با فتنه پیش می‌برند

قم نيوز : قم نیوز» یکی از مراجع تقلید گفت: آمریکا و صهیونیست حرکت‌های خود را با فتنه پیش می‌گیرند و متهم کردن ایران اسلامی به نقض حقوق بشر، رعایت نکردن دموکراسی از جمله این فتنه‌هاست.
آمریکا و صهیونیست‌ها توطئه‌های خود را با فتنه پیش می‌برند
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار با جمعی از اعضا سازمان بسیج دانشجویی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) و دست‌اندرکاران راهیان نور استان قم که ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم تکرار شده، مسئله فتنه است.
 
وی بر شناخت، پیشگیری و مقابله با فتنه‌های دشمن تاکید کرد و افزود: فتنه‌هایی که ضررهای آن به جامعه اسلامی خواهد رسید باید مورد توجه قرار داده شود.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه در قرآن 30 مرتبه کلمه فتنه تکرار شده است گفت: این موضوع براهمیت توجه به فتنه تاکید کرده و این امر ناپسند از کشتار انسان گناهش بیشتر است.
 
وی ادامه داد: افراد باید علاوه بر قرآن به نهج‌البلاغه نیز توجه داشته باشند و درارتباط با این کتاب‌های دینی بزرگان سخن‌های مختلفی را بیان کرده‌اند.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به بخشی از نهج‌البلاغه تصریح کرد: بیشتر فتنه‌ها از خواسته‌های نفسانی سرچشمه می‌گیرد و این امر به‌خوبی در طول تاریخ به اثبات رسیده است.
 
وی با تاکید بر اینکه خواسته‌های درونی در حد اعتدال برای انسان نیاز است اظهار کرد: اگر این خواسته‌ها مرزها را رد کنند به هوس تبدیل می‌شوند.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: این هوس‌ها مخالف قرآن و دین اسلام بیان می‌شوند و افرادی این هوس‌ها را ساماندهی کرده و در قالب فتنه آشکار و اجرایی می‌کنند.
 
وی متذکر شد: اگر باطل با حق ترکیب نشود کسی در چاه فتنه گرفتار نخواهد شد اما فتنه‌گران همیشه به دنبال پیوند دادن حق و باطل هستند و افراد با بصیرت به خوبی از این اقدام ناپسند آگاهی پیدا می‌کنند.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه افراد بی‌بصیرت متوجه ترکیب حق و باطل نخواهند شد اذعان کرد: مشکلاتی که فتنه‌گران به وجود می‌آورند به جامعه اسلامی آسیب وارد می‌کند.
 
وی از وضعیت کشورهای منطقه یاد کرد و افزود: امروزه اسلام‌های مختلف با یکدیگر برخورد کرده و فتنه‌های فراوانی در دنیا به وجود آمده است.
 
استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: در طول تاریخ نیز فتنه‌های بسیاری به وجود آمد که نتیجه آن‌ها وارد آمدن ضربه‌های سنگین به دین اسلام بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه فتنه افراد گمراه، حضرت علی‌(ع) را 25 سال خانه‌نشین کرد، ادامه داد: جنگ جمل که در آن همسر پیغمبر و یاران این حضرت در مقابل حضرت علی(ع) قرار گرفتند نمونه بارزی از فتنه بوده است.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه بصیرت‌عمار گونه نیاز بود تا در جنگ جمل افراد گمراه نشوند یادآور شد: دشمنان اسلام در طول تاریخ از چهره‌های حق برای از بین بردن فرهنگ اهل بیت(ع) استفاده کردند.
 
وی فتنه را یکی از نیرنگ‌های دشمنان اسلام در تمام جریان‌های تاریخی دانست و مطرح کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها حرکت‌های خود را با فتنه پیش می‌برند و متهم کردن ایران اسلامی به نقض حقوق بشر و رعایت نکردن دموکراسی از جمله این فتنه‌هاست.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: بصیرت مردم باید مورد توجه بسیجیان قرار گیرد و افرادی که می‌گویند ما به غزه و لبنان کاری نداریم باید بدانند اگراین مناطق گرفتار دشمن شود، دشمن نابودی دیگر کشورهای اسلامی را نیز در مرحله بعدی خود قرار خواهد داد.
 
وی ترویج فرهنگ و عدالت را ادعای دشمن برای نفوذ در کشورهای اسلامی خواند و گفت: گروهک تروریستی داعش نیز با عنوان اسلام خود را معرفی کرده است.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی بصیرت و بیداری را لازمه جامعه اسلامی دانست و متذکر شد:‌ رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود از بصیرت به عنوان بینایی مردم جامعه یاد کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها از فتنه‌گران داخلی حمایت کردند، عنوان کرد: علم و عقل با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارد و برای تشخیص حق از باطل باید از عقل استفاده کنیم به همین علت افرادی که فقط علم دارند نخواهند توانست تشخیص درستی انجام دهند.
 
این مرجع تقلید بر ترویج بصیرت در جامعه اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: بسیجیان با شجاعت و شهامت حرکت می‌کنند و با استفاده ازعقل و علم دشمن را از نقشه‌هایش ناامید می‌کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcaianu.49n0a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما