يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : 27892
رییس کمیسیون امور زیر بنایی شورای شهر قم:

سیمای شهری قم متناسب با هویت فرهنگی این شهر نیست

قم نيوز : قم نیوز: رییس کمیسیون امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قم گفت: سیمای شهری قم با هویت فرهنگی این شهر متناسب نیست.
سیمای شهری قم متناسب با هویت فرهنگی این شهر نیست
به گزارش قم نیوز ، \'مصطفی سعادت طلب\' روز یکشنبه در یکصدمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم، سیما و منظر این شهر را دارای مشکلات زیادی دانست.
 
وی با اشاره به معضل سد معبر به عنوان یکی از عواملی که چهره زشت و نامطلوبی را برای این شهر پدید آورده است، افزود: وضعیت سد معبر اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، دیگر به هیچ وجه قابل کنترل نیست.
 
این عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پیشینه غنی و عظیم این شهر در حوزه معماری، تصریح کرد: هم اکنون معماری های زیبایی از دوره های مختلف در قم وجود دارد که بیانگر گذشته پر بار این شهر در این حوزه می باشد.
 
سعادت طلب با تاکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به ساماندهی سیمای شهری قم، افزود: باید با رفع معضلاتی که در این خصوص وجود دارد، امکان جلوه گری بیشتر آثار و بناهای زیبای تاریخ قم که هر کدام نشان دهنده هویت دینی و اسلامی مردم این شهر است، را برای زائران و گردشگران فراهم کرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchi6ni.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

sasan
خیلی مسایل مهمتر وجود داره که چهره شهر رو زشت میکنه. مثل نبود مقررات طراحی شهری متناسب با شهر یا عدم برخورد با خاطیان از مقررات موجود. یه موضوع دیگه هم اینه که مسولین شهر باید از تجربه شهرهای مشابه توی دنیا استفاده کنند و ببینند که چه راه حل هایی پیاده شده. و اینکه مساله سد معبر میتونه تعاریق مختلق داشته باشه. منظور ایشون چه نوع سد معبری هست که چهره شهر رو زشت کرده.