دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 27908
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

استان قم رتبه ششم جذب بی‌سواد را در کشور دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در حال حاضر رتبه ششم جذب بی‌سواد را در کشور داریم که امیدواریم در آینده شاهد ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در استان باشیم.
استان قم رتبه ششم جذب بی‌سواد را در کشور دارد
به گزارشقم نیوز ، حمیدرضا دژاکام ظهر امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به تشکیل نهضت سوادآموزی اظهار کرد: با توجه به اهمیت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش روزی را در تقویم به نام نهضت سوادآموزی نام‌گذاری کرده است.   وی افزود: آمار سازمان سنجش کشور نشان می‌دهد که استان قم امسال موفق به کسب رتبه پنجم کنکور سراسری شده است که در سال گذشته استان قم رتبه 11 را کسب کرده بود که این افتخاری برای استان قم محسوب می‌شود.   مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه 44 هزار و 66 نفر بی‌سواد در قم وجود دارد گفت: 6 هزار نفر از بی‌سوادان استان اولیاء دانش‌آموزان هستند.
دژاکام تصریح کرد: شاه‌‌ابراهیم، نیروگاه، آذر، باجک و حرم مطهر مناطقی هستند که بی‌سواد در آنها وجود دارد اما ناحیه چهار شهر از بی‌سوادان کمتری برخوردار است.   وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای جذب بی‌سوادان در طرح سوادآموزی گفت: بسیاری از بی‌سوادان اعتماد به نفس کمی برای سوادآموزی دارند که برای این افراد جلسات متعددی را برگزار می‌کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: کسانی که به بی‌سوادان آموزش می‌دهند از اداره کل آموزش و پرورش استان مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: در حال حاضر رتبه ششم جذب بی‌سواد را در کشور داریم که امیدواریم در آینده شاهد ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در استان باشیم.

انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfc1d0.w6dexagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما