شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 28016
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

متون ساده آموزشی ویژه افراد کم‌سواد بزرگسال تدوین شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: متون ساده آموزشی ویژه افراد کم‌سواد بزرگسال نداریم تا آنها بتوانند کتاب مناسب با ادبیات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دینی و مذهبی را مطالعه کنند.
متون ساده آموزشی ویژه افراد کم‌سواد بزرگسال تدوین شود
به گزارش قم نیوز، محمد‌رضا قاسمی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با فارس در قم با بیان اینکه دولت عنایت خاصی در سطح ملی برای بحث سوادآموزی داشته است، اظهار کرد: اکنون آموزش‌دهنده و منابع مالی وجود دارد، ولی ایجاد انگیزه و تقاضا حداقل است.
 
وی خاطرنشان کرد: باید کمک صورت گیرد تا ایجاد انگیزه و تقاضا ایجاد شود، مشکلاتی نیز در زمینه نرسیدن به حد مطلوب تقاضای بی‌سوادان برای سوادآموزی وجود دارد که باید برطرف شود.
 
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه تعداد افراد کم‌سواد زیاد هستند، گفت: افراد کم‌سواد کسانی هستند که تا مقطع ابتدایی درس خواندند، ولی اکنون غیر‌محصل هستند.
 
وی با اشاره به متون ساده ویژه بزرگسالان گفت: کتاب ویژه کودکان و نوجوانان فراوان وجود دارد ولی متون ساده آموزشی ویژه افراد کم‌سواد بزرگسال نداریم تا آنها بتوانند کتاب را با ادبیات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دینی و مذهبی مطالعه کنند.
 
قاسمی‌نیا خاطرنشان کرد: انتظارمان از ناشران، نویسندگان و مولفان قم این است که برای افراد کم‌سواد غیرمحصل بزرگسال به تالیف بپردازند تا متون آموزشی و محتوا در موضوعات مختلف در دسترس داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) ورود همگانی را برای ریشه‌کنی بی‌سوادی مطرح کردند، گفت: ورود تمام با سوادان مانند استادان حوزه و دانشگاه و دستگاه‌های دولتی را بنیانگذار جمهوری اسلامی لازم می‌دانستند، در صورتی که هنوز همه باسوادان و بی‌سوادان به صحنه نیامدند.
 
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: دسترسی نداشتن به اطلاعات اسمی کامل بی‌سوادان کشور از مشکلات دیگر است که در این زمینه اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان را شناسایی و بررسی کردیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcg3z9x.ak97q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما