سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 27933
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

مهارت آموزی بیش از 16 هزار کارآموز قمی در 9 ماه امسال

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 16 هزار کارآموز جوان قمی و جویندگان کار در 9 ماهه امسال خبر داد.
مهارت آموزی بیش از 16 هزار کارآموز قمی در 9 ماه امسال
به گزارش قم نیوز، احمد‌ عطارنیا امروز در گفت‌وگو با فارس از قم با اشاره به فعالیت‌ها و عملکرد‌ اداره کل فنی و حرفه‌ای و مراکز آموزشی در 9 ماه امسال اظهار کرد:‌ 16 هزار و 350 نفر در قالب 2 میلیون و 705 هزار و 641 نفر ساعت در 9 ماه امسال در بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
 
وی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی به متقاضیان ارائه شده و به‌طور عمده آموزش‌ها در حوزه‌های فنی و تخصصی است.
 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم تصریح کرد: هشت هزار و 513 نفر در بخش دولتی شامل آموزش در پادگان، آموزش در زندان‌های استان، آموزش در صنایع و اصناف، آموزش در کنار دانشگاه، آموزش در روستاها و آموزش‌های ثابت در مراکز هشت‌گانه آموزشی و هفت هزار و 837 نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.
 
عطارنیا تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موجب فراگیری مهارت یا ارتقاء مهار‌ت‌ها می‌شود و نقش به‌سزایی نیز در کاهش نرخ بیکاری دارد.
 
وی بیان کرد: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بر اساس آمارهای موجود سهم قابل‌توجهی از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان را به خود اختصاص داده‌اند.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است گفت: اغلب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بازار‌محور است و ویژگی‌ این آموزش‌ها نوعی پرورش کارآفرین است و افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت‌های شغلی مناسبی خواهند بود و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.
 
وی با اشاره به خدمات الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای متقاضیان گفت: متقاضیان ثبت نام در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به آدرس www.portaltvto.ir دفترچه راهنمای ثبت‌نام در دوره‌ها را دریافت کرده و در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdsn0x.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما