پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : 26377

تشکیل کمیته بررسی مالیات صنعتگران در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با بیان اینکه بدهی های مالیاتی برخی از واحدهای تولیدی را دچار مشکلات اساسی کرده است، گفت: راه اندازی کمیته بررسی مالیات صنعتگران در راستای ایجاد راهکارهای تسهیل بدهی‌های سنگین مالیاتی تولیدکنندگان است.
تشکیل کمیته بررسی مالیات صنعتگران در قم
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی  با تأکید بر اینکه کمیته بررسی مالیات صنعتگران در قم با همکاری سازمان امورمالیاتی و نمایندگان استانداری فعالیت می‌کند، گفت: خوشبختانه با رویکرد بسیار خوبی که استاندار قم و نمایندگان امور مالیاتی دارند تاکنون توانستیم برخی از مهمترین مشکلات مالیاتی را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا زمانی که سازمان امور مالیاتی پرونده مالیاتی یک شخص حقیقی و یا حقوقی را علی الراس اعلام می‌کند از نظر خود منصرف می‌شود، گفت: درست است که سازمان امور مالیاتی پرونده‌های مالیاتی علی الراس را غیر قابل تغییر می‌داند اما حداقل کاری که کمیته انجام داده است تقسیط بلند مدت بدهی های مالیاتی بوده است.

این صادر کننده مصنوعات پلاستیکی در قم با تأکید بر اینکه توسط همین کمیته گاهی تسهیلات و تخفیفات قابل توجهی در بدهی مالیاتی فراهم شده است، گفت: متاسفانه مدیر یکی از مهمترین و بهترین واحدهای تولیدی استان به دلیل بدهی کلان مالیاتی درگیر پرونده قضایی است که امیدواریم با نظر مساعد استاندار و مسئولان مربوطه مشکل این واحد تولیدی به زودی برطرف شود.

مصرف کننده نهایی باید مالیات ارزش افزوده را پرداخت کند

رئیس اتاق بازرگانی قم با طرح این انتقاد که سازمان امور مالیاتی مالیات ارزش افزوده را در محل دریافت مواد اولیه کالا از تولیدکننده دریافت می‌کند، گفت: مالیات ارزش افزوده یک مالیات قانونی و جهانی است که باید مصرف کننده نهایی بهای آن را پرداخت کند نه اینکه تولید کننده آن را به دولت بدهد و سپس اگر توانست بعد از تولید کالا و ارایه به بازار آن را از مصرف کننده دریافت کند.

وی با تأکید بر اینکه دریافت ارزش افزوده از مشتری زمان بر و مشکل است گفت: اگر مالیات ارزش افزوده قانونی است پس باید این مالیات به صورت شفاف و مستقیم از طریق تعبیه صندوق های ویژه در محل فروش کالاهای مختلف دریافت شود تا مردم بدانند که ۸ درصد از قیمتی که را بابت خرید می پردازند شامل مالیات ارزش افزوده است.

خاکی با اشاره به اینکه با تشکیل شورای گفتگو در محل اتاق بازرگانی در جریان فعالیت‌های اقتصادی قم هستیم، گفت: اتاق بازرگانی کانال ارتباطی صنعتگران و تولیدکنندگان با مسئولان ارشد دولتی است.

اتاق بازرگانی چراغ راهنمای اقتصادی استان است

مدیر واحد تولید پلاستیک مرکز قم با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی چراغ راهنمای اقتصادی استان است گفت: یکی از مهمترین وظایف ما اطلاع رسانی آخرین جریانات و تحولات اقتصادی کشور و استان به صنعتگران و بازرگان است.

وی ارتباط بازرگانان و صنعگران قمی با تجار و تولیدکنندگان برتر داخلی و خارجی را یکی از دستاوردهای ارزشمند اتاق بازرگانی دانست و افزود: این اتاق با معرفی فرصت‌های مهم تجاری و سرمایه گذاری به بازرگانان استان نقش چشمگیری در رونق اقتصادی و جذب سرمایه استان داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی قم در مورد حضور گروهی از بازرگانان چینی در قم در روزهای اخیر گفت: این گروه مهم چینی برای بررسی توانمندی‌ها و دستاوردهای صنعتی، تجاری، گردشگری و کشاورزی به قم آمدند.

وی به حضور این گروه تجاری در نمایشگاهی که در زمینه دستاوردهای استان برگزار شد، اشاره کرد و بیان داشت: در این نمایشگاه دو روزه دستاوردهای تولیدی، استعدادهای گردشگری، فرصت‌های سرمایه گذاری در منوریل و مترو و جاده سازی قم به نمایش در آمده است و این گروه قصد دارند در صورت توافق زمینه ایجاد سرمایه گذاری فاینانس را فراهم آورند.

حل مشکل گشایش LC

خاکی با بیان اینکه برخی از مشکلات صنعتگران و تجار که در زمان دولت گذشته وجود داشت، برطرف شده است، گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که در زمینه صادرات در چند سال اخیر وجود داشت بحث گشایش LC در کشورهای مبدا بود که این مشکل تاحدودی برطرف شده است و گشایش خرید اعتباری به چند کشور واسطه ختم نمی‌شود.

این پیشکسوت صنعت استان قم با اعلام اینکه در گذشته برای گشایش خرید اعتباری LC باید تا سقف ۱۳۰ درصد از مبلغ مورد نیاز خرید مواد اولیه را پرداخت می‌کردیم، افزود: اما اکنون این مسئله با پرداخت ۳۰ درصد از مبلغ امکان پذیر است که این موضوع باعث آرامش در بازار صادرات شده است.

رئیس اتاق بازرگانی قم با عنوان این مطلب که هنوز نابسامانی های مالی و بانکی در عرصه اقتصاد و صنعت وجود دارد، گفت: خطوط تولید به دلیل عدم تزریق تسهیلات بانکی و سختگیری‌های باز پس گیری اقساط همچنان در رکود و التهاب به سر می برد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcefx8w.jh8pfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما