يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 9317
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم:

صادرات پسته در استان قم پیگیری شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: یکی از مزیت‌های صادراتی استان قم محصول پسته است که باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرد.
صادرات پسته در استان قم پیگیری شود
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی در همایش تولید صادراتی محور توسعه استان قم اظهار داشت: در دهه ۶۰ و ۷۰ در استان قم صادرات تنها به فرش دستباف محدود می‌شد که شهرت جهانی نیز پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: در دهه ۷۰ تلاش شد تا برای توسعه صادرات در استان قم تمهیداتی در نظر گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم اظهار داشت: در سال‌های پس از دهه ۷۰ استان قم روند رو به رشدی را در صادرات داشته و نخستین انجمن صادرات کفش نیز در این استان راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: امروز صادرات استان قم به بیش از ۷۰ میلیون دلار رسیده است و توانسته رتبه نخست را در صادرات کفش کشور از آن خود کند.

خاکی گفت: بانک‌ها باید برای توسعه صادرات در استان قم به طور جدی وارد میدان شده و تسهیلات خود را ارزان قیمت در اختیار صادرکننده قرار دهند.

وی با بیان اینکه باید مزیت‌های جدید صادراتی برای استان قم ایجاد کرد ادامه داد: در حال حاضر کشورمان وضعیت خوبی در صادرات پسته دارد و استان قم با توجه به اقلیم گرم و خشک می‌تواند وارد این عرصه شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور افزود: مطابق این سند ایران در ۱۴۰۴ باید کشوری توسعه‌یافته با زیرساخت‌های اقتصادی و علمی محکم باشد.

وی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و استفاده از فناوری‌های نوین را از دیگر راه‌های توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: باید توانایی تبدیل نوآوری‌ها و ابداعات به محصولات جدید را در بدنه کشور به وجود بیاوریم.

خاکی با اشاره به اینکه افزایش صادرات رشد تولید را به همراه خواهد داشت گفت: واحدهای توزیع و بنگاه‌های اقتصادی از محدودیت‌های بازار داخلی رهایی یافته‌اند و میدان بازتری برای فعالیت ایجاد شده است.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcb.8b9urhbfziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما