دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : 2066
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم خواستار شد:

افزایش جایزه صادراتی برای تاجران فرش

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم خواستار افزایش نرخ جایزه صادراتی برای تاجران شد و گفت: با توجه افزایش قیمت فرش باید نرخ جایزه صادراتی نیز افزایش یافته و پرداخت آن سریع‌تر اتفاق بیفتد.
افزایش جایزه صادراتی برای تاجران فرش
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی امروز با اشاره به رویکرد دولت در ارتباط با توسعه صادرات غیر‌نفتی اظهار کرد: صادرات غیرنفتی در قم، فرش است اما در بازارهای هدف مشکلاتی به وجود آمده است.

وی افزود: کشورهایی نظیر چین، ترکیه، افغانستان و پاکستان نیز در بازار هدف هستند و با توجه به نرخ‌هایی که ارائه می‌دهند، سهم کشور را در بازار هدف کمرنگ کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم با بیان اینکه نرخ تمام شده فرش در برخی کشورها پایین است، عنوان کرد: نرخ تمام شده فرش در کشورهای چین، ترکیه، افغانستان و‌... بسیار پایین‌تر از ایران است و همین امر سبب شده که بازار را به دست بگیرند.

خاکی از کیفیت بی‌نظیر فرش قم خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرش قم کیفیت بسیار بالایی دارد، بنابراین قیمت تمام شده نیز بالا می‌رود و از طرفی رنگ‌های سنتی و اصلی فرش ایرانی توسط کشورهای نام‌برده شبیه‌سازی شده است.

وی با اشاره به ضرورت تبلیغات برای معرفی فرش با کیفیت اظهار کرد: باید کیفیت فرش قم برای خریداران شناسانده شود و تبلیغات وسیع در زمینه فرش اصلی و با کیفیت، با فرش شبیه‌سازی شده صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم خواستار افزایش نرخ جایزه صادراتی برای تاجران شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت فرش بالا رفته است، باید نرخ جایزه صادراتی نیز افزایش یابد و پرداخت آن سریع‌تر اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: امکان افزایش جایزه صادراتی ۱۵ درصد است که دولت‌های دیگر کشورها نرخ تشویق صادراتی را بالا می‌برند و در نتیجه صادرات آنها نیز افزایش می‌یابد و بازار را در دست می‌گیرند.

خاکی به بازارهای اصلی فرش اشاره کرد و گفت: اروپا و آمریکا جز اصلی‌ترین بازارها هستند که موجب تولید فرش می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم عنوان کرد: به منظور حفظ بازار هدف باید هماهنگی‌هایی با اتحادیه تولیدکنندگان صورت گیرد و قیمت‌ها مناسب‌تر شوند.

خاکی با تاکید بر اینکه فرش ایران به ویژه قم قابل مقایسه با فرش دیگر کشورها نیست، اظهار کرد: حضور تولیدکننده‌های به‌نام در قم که با ظرافت خاصی کار می کنند و محصولی را که ارائه می‌کنند، هرگز نمی‌توان با فرش دیگر کشورها مقایسه کرد، راه انداختن بازار تعادل قیمت‌ها را ضروری می‌کند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.vd0iw6dxvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما