دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 546
خاکی:

قم به یک محور صادراتی تبدیل شده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم گفت: با ورود صنایع جدید به قم از جمله فولاد، این استان محوریت صادراتی پیدا کرده است.
قم به یک محور صادراتی تبدیل شده است
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی ورود صنعت فولاد سازی به قم را سبب شکوفایی و رشد چشمگیری صنعت استان ارزیابی کرد و ادامه داد: اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم ادعا کنیم که قم یک شهر صادراتی است و این مساله نقش و وظیفه اتاق بازرگانی مهمتر و حیاتی‌تر از گذشته کرده است.

تنوع محصول در قم

وی به گستره فعالیت‌های صنعتی و تجاری استان در بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استان قم در سال‌های اخیر توانسته گستره فعالیت خود را افزایش دهد و درعرصه‌های مختلف تولید و صدور کفش، سنگ‌های تزئینی و معادن، پلاستیک، پلیمر، پتروشیمی، صنایع تبدیلی و... پیشتاز شده است و صادرکنندگان شایسته‌ای را درسطح کشور فعال کند.

اتاق بازرگانی قدمتی دیرینه دارد

خاکی با بیان اینکه اتاق بازرگانی یک مجموعه صمیمی و با اصالت در ایران است بیان داشت: اتاق بازرگانی ایران از ۱۲۷ سال پیش با حضور جمعی از پیشکسوتان و معتمدین بازار برای طرح مشکلات و نیازهای بازار آغاز به کار کرده است و اکنون با همت و تلاش صادقانه اعضای خود جایگاه ویژه و تاثیرگذاری در حوزه صنعت، تجارت و برخی مسایل مهم اجتماعی و سیاسی کشور دارد.

وی با اعلام این مطلب که اتاق بازرگانی قم فعالیت خود را با تولید و صادرات فرش از ۷۰ سال گذشته آغاز کرده است‏، گفت: در سال‌های اولیه فعالیت اتاق بازرگانی قم در زمینه تولید و صدور فرش و واردات انواع ابریشم، پشم و... را انجام می‌داده است که متأسفانه رژیم پهلوی به دلایل سیاسی از ادامه فعالیت این اتاق جلوگیری کرد که سبب شد بیشتر تجار و صنعتگر قمی مرکز فعالیت خود را به دیگر شهر‌ها انتقال دهند.

ساختار و تشکیلات اتاق بازرگانی

خاکی در رابطه با نوع تشکیلات و فعالیت اتاق بیان داشت: این اتاق دارای ۵۰۰ عضو فعال که این اعضا ۱۵ نفر را به عنوان هیئت نمایندگان انتخاب می‌کنند که این مجموعه یک هیئت رئیسه ۵ نفره را به عنوان مدیران اتاق بازرگانی انتخاب کرده‌اند.

وی از حضور چهار نماینده فعال اتاق بازرگانی استان در اتاق بازرگانی مرکزی خبر داد و گفت: خوشبختانه با تعاملی که با اتاق بازرگانی ایران داریم بسیاری از مشکلات و مسایلی را که فرا استانی است را از طریق طرح در این اتاق پی‌گیری می‌کنیم که تاکنون نتایج قابل توجهی داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قم به تشکیل ۸ کمیسیون فعال در اتاق بازرگانی اشاره کرد و بیان داشت: کمیسیون‌هایی مانند: کشاورزی، صنعت و تجارت، صادرات، تجارت الکترونیک، نمایشگاه، آموزش و جوانان که هرکدام بین ۹ تا ۲۰ نفر عضو فعال دارند که این کمیسیون‌ها بازوی فعال و قدرتمند اتاق بازرگانی هستند همراه و همگام هیات مدیره فعالیت می‌کنند.

محور فعالیت‌های اتاق بازرگانی

وی درباره نوع و محور فعالیت‌های اتاق بازرگانی قم توضیح داد: اتاق بازرگانی در صدور کارت بازرگانی، صدور گواهی مبدا، گواهی امضاء جهت صادرات، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و... نقش اساسی دارد.

کمیسیون جوانان نقطه عطف فعالیت اتاق بازرگانی

خاکی در ادامه سخنان خود از استقبال چشمگیرصنعتگران و تجار از کمیسیون جوانان خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه یکی از اقدامات خوب اتاق بازرگانی تشکیل کمیسیون جوانان بوده است که حضور جوانان پرشور، تحصیلکرده و صاحب صنعت و تجارت آینده درخشانی را برای عمران و توسعه استان رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیسیون جوانان یک اقدام نوآورانه در سطح کشور بوده است، اظهار داشت: بیش از ۲۰ نفر از جوانان صنعتگر برنامه‌های خوبی را برای طرح و ارایه در استان آماده کرده‌اند و اتاق بازرگانی نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

خاکی همکاری و همراهی سازمان‌ها و اداراتی مانند صنایع، بازرگانی، دارایی و... با اتاق بازرگانی را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: یکی از اتفاقات مهمی که اخیرا در سطح وزاتخانه کشور رخ داده است ادغام وزارت بازرگانی با وزات صنایع و معادن است که تعمیم این ادغام در سطح سازمان‌های استانی می‌تواند ارتباط و همراهی صنعتگران را با تجار بیش از گذشته کند و سبب کاهش بروکراسی اداری برای آنها خواهد شد.

مسئولان استان نگاه روشنی به صنعت و تجارت دارند

خاکی در پایان با تقدیر ویژه از نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی که دیدگاه روشن و مطلوبی به بخش صنعت و تجارت دارند، از همکاری و مساعدت استاندار و معاونان ایشان در رفع مشکلات و نیازهای صنعتگران استان تقدیرکرد و خواستار همدلی و همراهی بیشتر مدیران ارشد استان با اتاق بازرگانی شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcicqaw2t1a5.bct.html
نام شما
آدرس ايميل شما