پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 6201

حمایت از تولید در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها فراموش نشود

قم نيوز : قم نیوز: رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم بر ضرورت توجه به بخش تولید در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد.
حمایت از تولید در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها فراموش نشود
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی در نشستی که با حضور مدیر گمرک قم برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: نامگذاری سال ۹۱ به‌عنوان تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در ادامه پیام‌های جهاد اقتصادی و اصلاح الگوی مصرف انتخاب روند شایسته‌ای است که نشان می‌دهد برای رسیدن به یک ایده آل چشم انداز ۲۰ ساله صنعت و تولید چه مسیری را باید طی کرد و چه راهی را در پیش رو خواهیم داشت.

وی در ادامه به مباحث مهم اقتصادی که فعالان اقتصادی در سال گذشته پشت سر گذاشتند اشاره کرد و گفت: نوسانات نرخ ارز، برخی مشکلات موجود در بحث صادرات و مباحثی در خصوص بعضی از رانت‌ها برای بخش خصوصی می‌تواند به مثابه یک سم باشد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم تاکید کرد: چنانچه در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به ویژه در خصوص وضعیت حامل‌های انرژی حمایت جدی انجام نگیرد، مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد شد.

وی مبحث انرژی را یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه صنعت و تولید دانست و افزود: در سال ۱۳۹۰ با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به خصوص در حوزه انرژی حمایت ویژه‌ای از صنعتگران صورت نگرفت و هم اکنون صنعتگران منتظر اعلام برنامه حمایتی سال ۹۱ در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هستند.

خاکی با بیان اینکه افق دید تولیدکنندگان به بحث تولید و صادرات یک نگاه بلند مدت است، اذعان داشت : در این راستا مهم‌ترین برنامه کاری اتاق بازرگانی برگزاری جلسات با مدیران و مسوولان استانی است که دستاورد آن تعامل هرچه بیشتر بخش خصوصی و دولتی برای حل مشکلات تولید کنندگان و بازرگانان است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.wnik49nu65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما