چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : 14038
خاکی خبر داد:

بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه همکاری با چین

قم نيوز : قم نیوز: رییس اتاق بازرگانی استان قم از بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه همکاری با کشور چین در جلسه ویژه‌ای با نمایندگان اتاق ایران و چین خبر داد.
بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه همکاری با چین
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی در نشست مشترک نمایندگان اتاق بازرگانی استان قم با رییس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان قم در خصوص توسعه روابط تجاری با کشور چین اظهار داشت: در سال ۹۰ هیئت تجاری بلند پایه‌ای از استان قم با محوریت اتاق بازرگانی عازم کشور چین شد که نتیجه این سفر عقد خواهر خواندگی بین دو استان قم و گانسو بود.

وی صنایع فولاد، پتروشیمی و سیمان را از ظرفیت‌های این استان دانست و خاطرنشان کرد: این استان در سال‌های اخیر رشد اقتصادی و صادراتی سریع داشته و موانع و مشکلات تجار این استان با کشور چین اغلب در نقل و انتقالات مالی و برخی مسائل مربوط به نرخ ارز و گمرکات است.

نایب رییس اتاق بازرگانی قم نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار واحد صنعتی در استان قم مشغول به فعالیت هستند افزود: از سال ۷۶ شهرک‌های صنعتی استان قم تاسیس شده است که بنا بر تنوع و تعدد کارخانه‌ها انواع محصولات در استان قم تولید می‌شود.

اسدالله عسگراولادی، رییس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین نیز در این نشست اهداف این اتاق را در سال جاری سرمایه گذاری طرفین و توسعه صادرات غیر نفتی دانست و خاطرنشان کرد: این امر نیاز به تلاش مضاعف تجار ایرانی و لزوم تقویت جایگاه اقتصاد غیر دولتی دارد.

وی روابط تجاری ایران و چین را در سال ۲۰۱۲ به میزان ۴/۳۶ میلیارد دلار ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سال گذشته چین دومین شریک تجاری ایران بوده است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcfcxdy.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما