سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : 49544
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مطرح کرد

لزوم پرداخت یارانه تشویقی به صادرکنندگان

قم نيوز : قم نيوز: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: دولت باید همانطوری که ترکیه یارانه تشویقی برای صادرات پرداخت می‌کند، چنین حمایتی را از صادرکنندگان کشورمان داشته باشد.
لزوم پرداخت یارانه تشویقی به صادرکنندگان
لزوم پرداخت یارانه تشویقی به صادرکنندگان
به گزارش قم نيوز، ابوالفضل خاکی امروز با اشاره به وضعت بازار عراق اظهار کرد: این یک بازار آزاد است و عراق کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف جهان وارد می‌کند.

وی ادامه داد: مهم ترین مساله در بازار عراق، قیمت تمام شده کالا است، اگر تولیدکنندگان کشورمان بتوانند با تسهیلات ارائه شده توسط دولت قیمت تمام شده کالاهای خود را به  قیمت مناسبی برسانند، در آینده بازار عراق در دست صادرکنندگان ایرانی خواهد ماند و محصولات کشورمان در کنار محصولات کشورهای دیگر وارد بازار عراق می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: در بحث صادرات به روسیه هم دو بحث ارائه تسهیلات به صادرکنندگان و قیمت تمام شده مناسب مطرح است، به عنوان مثال سال گذشته قیمت مطرح شده توسط یکی از تاجران روسیه برای واردات سیب زمینی از ایران از قیمت مطرح شده توسط صادرکنندگان کشورمان بیشتر بود.

خاکی در پایان با اشاره به لزوم حمایت از صادرکنندگان کشورمان خاطرنشان کرد: دولت باید همانطوری که ترکیه یارانه تشویقی برای صادرات پرداخت می‌کند، چنین حمایتی را از صادرکنندگان داشته باشد تا آن‌ها بتوانند به بازارهای جهانی همچون روسیه کالا صادر کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjtdj.w6d1jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما