دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 48872
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم خبر داد

حضور 150 صادرکننده در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: براساس آمارها بیش از 150 شرکت صادرکننده در استان وجود دارد که این شرکت‌ها در بخش‌های مختلف نسبت به صادرات کالا اقدام می کنند.
حضور 150 صادرکننده در قم
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی با اشاره به صادرات فرش استان اظهار کرد: اکنون به کشور چین که رقیب فرش ابریشمی قم است، فرش صادر می‌کنیم و کشور چین دومین بازار صادرات فرش ابریشم استان قم است.

وی ادامه داد: ورود صادرکنندگان استان قم به بازارهای جدید نیاز به نفراتی دارد که دارای تجربیات کافی و به اندازه لازم آموزش دیده باشند تا صادرکنندگان استان بتوانند وارد چنین بازارهایی شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: براساس آمارها بیش از 150 شرکت صادرکننده در استان وجود دارد که این شرکت‌ها در بخش‌های مختلف به خارج از کشور کالا صادرات می‌کنند.

خاکی با اشاره به ویژگی‌های صادرکنندگان استان قم اظهار کرد: محصولات متنوعی توسط این صادرکنندگان صادر می‌شود، برخی از صادرکنندگان استان قم قوی تر و برخی ضعیف تر هستند، این نکته برای ما مهم است که صادرات استان تنها صرفا به یک سری بازارهای سنتی محدود نشود.

وی ادامه داد: حضور صادرکنندگان استان قم در نمایشگاه‌های بین المللی شرایط را فراهم می‌کند تا این صادرکنندگان با بازارهای جدید صادراتی آشنا شوند و بتوانند وارد این بازارها شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: یکی از برنامه‌های این تشکل جمع کردن صادرکنندگان و اعزام آن‌ها به نمایشگاه‌های بین المللی در کشورهای مختلف برای بازاریابی است تا بتوانیم بازارهای جدید را به صادرکنندگان معرفی و این بازارها را به بازارهای صادراتی استان قم اضافه کنیم.

خاکی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی تجاری در نقاط مختلف جهان خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های تجاری مهمی در طول سال در حوزه‌های متنوعی به خصوص در حوزه مواد غذایی در کشورهایی مختلفی همچون آلمان، فرانسه و انگلیس برگزار می‌شود و شرکت در این نمایشگاه‌ها توسط صادرکنندگان می‌تواند بازارهای جدید صادراتی را برای آن‌ها به وجود بیاورد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcirva5.t1avy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما