سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : 28135
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم:

قیام 19 دی نمونه بصیرت مردم قم است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: قیام 19 دی مردم قم در سال 56 نمونه‌ای از بصیرت مردم قم از اوضاع آن زمان بود، با این نگاه نهم تا 19 دی به عنوان دهه بصیرت نامیده شد.
قیام 19 دی نمونه بصیرت مردم قم است
به گزارش قم نیوز ، نصرت‌الله لطفی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی به مناسبت بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق با مرجعیت اظهار کرد: بر اساس مصوبه قانونی بعد از فتنه پیچیده 88، با حضور گسترده مردم در روز 9 دی ماه این روز به روز بصیرت نام‌گذاری شد.
 
وی خاطرنشان کرد: قیام 19 دی مردم قم در سال 56 نمونه‌ای از بصیرت مردم قم از اوضاع آن زمان بود، با این نگاه نهم تا 19 دی به عنوان دهه بصیرت نامیده شد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه حماسه 9 دی و قیام 19 دی مقدماتی داشتند که سبب بروز آنها شد، گفت: این مقدمات در حوزه علمیه و بیت آیت‌الله نوری همدانی شکل گرفت و این مرجع تقلید و بیت ایشان در هر دو مناسبت نقش به‌سزایی داشتند.
 
وی یادآور شد: وقتی در 19 دی ماه سال 56 آن مقاله ننگین در روزنامه اطلاعات چاپ شد، آیت‌الله نوری همدانی در بیتشان با سخنرانی علیه رژیم سبب قیام مردم و شهادت عده‌ای از آنها در خیابان صفائیه شد.
 
لطفی با اشاره به فتنه سال 88 گفت: در 9 دی سال 88 نیز بیت آیت‌الله نوری همدانی مکان تجمع مردم و سخنرانی این مرجع تقلید مبنی بر اینکه دین در خطر است، عامل حرکت مردم و راهپیمایی عظیمی بود که در کشور انجام شد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdciwzar.t1avp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما