چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 28144
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

افکار افراطی عامل اصلی اختلافات است؛ تحقق «وحدت» با تاکید بر مشترکات

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اسلام آئین توحید و وحدت است، گفت: در دنیای امروز بی اطلاعی و ندانستن مشکل اصلی است اگر این ها برطرف شود اختلافات نیز رفع می شود.
افکار افراطی عامل اصلی اختلافات است؛ تحقق «وحدت» با تاکید بر مشترکات
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله مکارم‌شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم ضمن تبریک ایام هفته وحدت، این موضوع را در جهان اسلام مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در بحث وحدت باید بر روی مشترکات تکیه کنیم در این صورت است که وحدت محقق می شود.
 
وی با بیان اینکه اسلام آئین توحید و وحدت است تاکید کرد: نباید به مقدسات دیگران اهانت کنیم چرا که این اهانت بنزینی بر روی آتش است و جنگ داخلی بین مسلمانان را سبب می شود.
 
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه متاسفانه گروهی در میان مسلمانان دائما اختلافات را دامن می زنند، گفت: این ها سلفی ها و وهابی های تندرو هستند؛ در هفته وحدت که همه مسلمانان می خواهند جشن های میلاد رسول اسلام (ص) و امام صادق (ع) را بگیرند سلفی های مصر فعالیت های خود را آغاز کرده اند و آن را حرام و بدعت می‌نامند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به فتوای مفتی اعظم عربستان مبنی بر حرمت مجالس جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) خاطرنشان کرد: بدعت معنی واضحی دارد چگونه این‌ها از معنی آن غافل هستند، این جشن‌ها کاری عرفی است اما با کمال تعجب می‌بینیم این‌ها از معنی واقعی بدعت غافل هستند.
 
وی با تاکید براینکه این‌ها ورود هر چیز تازه‌ای در حوزه شریعت را بدعت می‌دانند در حالی که بدعت این است که ما کاری را به اشتباه به پیامبر و قرآن نسبت دهیم، افزود: اگر برگزاری جشن میلاد را بدعت می دانند پس ساختمان مسجد الحرام بزرگترین بدعت است کجا در زمان پیامبر (ص) مساجدی با چنین گلدسته و ظواهری وجود داشت؟ خودشان برای سعی و طواف طبقاتی ایجاد کرده‌اند پس همه این‌ها بدعت و حرام است.
 
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در دنیای امروز بی‌اطلاعی و ندانستن مشکل اصلی است اگر این‌ها برطرف شود اختلافات نیز رفع می‌شود، اظهار داشت: باید معنی بدعت درست شود و روحانیون این موضوع را تبیین کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdci5zar.t1av52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما