چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : 28157
آیت الله نوری همدانی:

علم و تقوا سرمایه طلبگی است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، از علم و تقوا به عنوان سرمایه طلبگی یاد کرد.
علم و تقوا سرمایه طلبگی است
به گزارش قم نیوز ، این مرجع تقلید چهارشنبه شب در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) قم با اشاره به جایگاه طلبگی اظهارداشت: طلبگی با فضلیت ترین شغل ها است؛ چرا که نتیجه راه انبیاء(ع) می باشد.
 
وی افزود: مسیر طلبگی راه بزرگان دین است و این دین به سادگی به این مرحله نرسیده؛ بلکه با تلاش شبانه روزی بزرگان دین و خون هایی که ریخته شده به دست ما رسیده و شما نیز ادامه دهنده همان مسیر و راه می باشید که بزرگان طی کردند.
 
آیت الله نوری همدانی با بیان این که اخلاص، اراده، نظم و فقاهت از خصوصیات دوران طلبگی است، اظهارداشت: ادبیات، پایه و اساس دروس حوزه است، طلبه باید ادبیاتش قوی باشد تا بتواند اهل قلم وفقاهت شود.
 
وی تاکید کرد: باید اخلاص و اراده را در خود تجلی دهید تا بتوانید برای جامعه و خود مفید واقع شوید.
 
این مرجع تقلید افزود: بزرگان دین تاکید فراوانی بر تهجد و نماز شب دارند؛ در روایت برای نماز شب 25 فاید بیان شده است و بخشیده شدن گناهان رزق را زیاد و برکات را به بارمی آورد.
 
آیت الله نوری همدانی گفت: نهج البلاغه بهترین کتاب بعد از قرآن می باشد و در این کتاب خطبه ای به نام متقین است و هرانسانی باید سرمایه تقوا را داشته باشد، سرمایه طلبگی ایمان و یقین است تا براساس ایمان و یقین طلبه بتواند پاسخگوی نیازهای دینی و اعتقادی جامعه باشد.
 
همزمان با هفته وحدت و در آستانه میلاد پر خیر و برکت حضرت محمد(ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق(ع) مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم، امشب با حضور آیت الله نوری همدانی، اساتید و طلاب این مدرسه برگزار شد.
 
در پایان این مراسم که با مولودی خوانی همراه بود 15 نفر از طلاب توسط آیت الله نوری همدانی معمم شدند و همچنین از 18نفر از طلاب ممتاز آزمون علمی مدرسه نیز تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccmsqi.2bq4p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما