شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 11957
آیت‌الله نوری همدانی:

مکتب تشیع توان پاسخ به نیازهای بین‌المللی را دارد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم گفت: مکتب تشیع می‌تواند پاسخ مناسبی به نیازهای مردم در سطح بین‌المللی بدهد و این وظیفه مهم امروز بر دوش طلاب و روحانیون است.
مکتب تشیع توان پاسخ به نیازهای بین‌المللی را دارد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) اظهار کرد: طلاب و روحانیون افتخار بزرگی همچون سربازی امام زمان(عج) را دارند و باید قدر آن را بدانند.

وظایف روحانیون در شرایط کنونی سنگین‌تر شده است
وی افزود: در گذشته طلاب تنها به تحصیل علوم دینی می‌پرداختند اما با تغییر شرایط بین‌المللی روحانیون هم دارای وظایف سنگین‌تری شده‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه لباس طلبگی دارای عظمت و افتخار زیادی است گفت: پوشیدن این لباس و وارد شدن به حوزه علمیه موجب ارتباط با خداوند می‌شود و این امر ارزش فراوانی دارد.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) عنوان داشت: ایشان می‌فرمایند «طلب علم بر هر مسلمانی فریضه است و باید آن را از جایگاه‌های علم و از اهل آن دریافت کرد» اساتید مختلف هستند و شخصیت آن‌ها در روش تدریس و پرورش شاگردان تأثیرگذار است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه بر اساس روایات اسلامی تعلیم دانش و نیز مباحثه برای علم آموزی نوعی حسنه هستند ابراز کرد: برای کسب دانش ثوابی همچون تسبیح و ذکر خداوند در نظر گرفته می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: طلاب و روحانیون باید در تحصیل علوم دینی همت و جدیت داشته باشند و این امر سبب می‌شود خداوند آن‌ها را رهبران جامعه قرار دهد.

وی با اشاره به برکت و عظمت فراوان علم توأم با تقوا بیان داشت: طلاب و روحانیون باید ابتدا آموزش‌های لازم را در مدارس علمیه ببینند و در این راه همت بلند داشته باشند و هدف خود را رسیدن به مقامات عالی قرار دهند و در این عرصه خلوص نیت هم ضروری است.

آشنایی طلاب با شرایط روز ضروری است
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه روحانیون و طلاب علوم دینی باید با شرایط روز جامعه آشنا باشند گفت: طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) همیشه در صحنه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند و این همه به برکت عنایات خاصه امام زمان(عج) حاصل شده است.

وی ادامه داد: عبادت‌های شبانه به ویژه نماز شب نباید از سوی طلاب مورد غفلت واقع شود زیرا انجام مستحبات سبب نورانیت و برکت تحصیل خواهد شد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم طلاب را نسبت به مطالعه آثار و کتاب‌های امام راحل توصیه کرد و افزود: صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه ایشان تأثیر فراوانی بر تهذیب نفس و آشنایی روحانیون با شرایط زمانه خواهد داشت.

وی با تاکید بر تقویت دانش ادبی طلاب ابراز کرد: روحانیون باید با تقویت پایه‌های علمی خود به عالمانی وارسته و تأثیرگذار تبدیل شوند و بتوانند بر جامعه هم تأثیر بگذارند زیرا امروز دشمنان به وسیله ابزارهای گوناگون در صدد مقابله با اسلام و مسلمانان برآمده‌اند.

حذف علمای حقیقی به دست دانشمندان فاسد نقشه دشمنان است
آیت‌الله نوری همدانی گفت: دشمنان همواره سعی دارند علمای واقعی مسلمان را با استفاده از دانشمندان فاسد و غرب زده حذف کنند که نمونه بارز آن در جریان محاکمه و اعدام شیخ فضل‌الله نوری دیده می‌شود.

این مرجع تقلید با تاکید مجدد بر جدیت در تحصیل از سوی طلاب بیان داشت: روحانیون در جبهه مبارزه با شبهات و انحرافات دنیای غرب نیز باید فعال باشند و از کیان اسلام و تشیع دفاع کنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccmoqs.2bqsp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما