دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : 2834
معاون سیاسی امنیتی استاندار:

ایران بیشترین تولید علم را در جهان در سالجاری میلادی داشته است

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم اعلام كرد: ایران در سال جاری میلادی بیشترین تولید علم را در جهان داشته است.
ایران بیشترین تولید علم را در جهان در سالجاری میلادی داشته است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدمهدی عرب انصاری روز دوشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان قم و دانشگاه قم از رشد ۱۸ برابری تولید علم ایران در ۶ سال گذشته خبر داد و افزود: امروز جهان از جهد و دانش ایرانیان حیرت زده است.

وی افزود: دانشمندان جوان ایرانی در سال های اخیر در علوم مرتبط با سلول های بنیادی، نانو فناوری و انرژی هسته ای به پیشرفت عظیمی دست یافته اند.

عرب انصاری با بیان اینكه در سال جاری میلادی، ایران از نظر علمی به رتبه نوزدهم جهان ارتقا پیدا كرده است، افزود: ایران در سال ۲۰۰۱ عربستان‏ و در سال ۲۰۰۷ رژیم اشغالگر قدس را از نظر میزان تولید علم پشت سر گذاشت.

وی با ابراز تاسف از برخی مشكلات و كمبودها در عرصه تحقیق و پژوهش، هزینه بالا و محدودیت در دسترسی‏ فناوری های مدرن، وجود ضعف در بكارگیری این فناوری ها و وجود اشتباهات در سیاست گذاری و تصمیم گیرهای پژوهشی را بخشی از این مشكلات ذكر كرد.

عرب انصاری تصریح كرد: با تكیه بر جوانان بسیجی و جهادگران عرصه پژوهش و فناوری استان قم می توان به سطح اول دانش جهان رسید‏.

پژوهشگران برتر هیات علمی و دانشجویی دانشكده معارف، ادبیات وعلوم انسانی، حقوق، علوم پایه و فنی مهندسی دانشگاه قم و پژوهشگران برتر استان در این مراسم تجلیل شدند.

هر ساله از ۲۲ تا ۲۸ آذرماه به نام هفته‌ پژوهش نامگذاری شده تا فرصتی مناسب برای تقدیر از مقام پژوهش و پژوهشگران و معرفی آثار برجسته و برتر تحقیقی فراهم آید.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.parct1av5bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما