پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 6202
عرب انصاری تاکید کرد:

توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش در استان

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اهمیت و جایگاه مقوله پژوهش و تحقیق در نظام آموزش کشور گفت: فرهنگ تحقیق و پژوهش باید در مدارس نهادینه شود.
توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش در استان
به گزارش قم نیوز: حجت الاسلام  محمد مهدی عرب انصاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه علمی پژوهشی جابر بن حیان در قم، ضمن قدردانی از تلاش دست اندرکاران این فعالیت علمی ارزشمند اظهار داشت: طرح‌ها و آثار پژوهشی متنوع، جذاب و بسیار خوبی در این نمایشگاه عرضه شده بود که این موضوع نشان دهنده استعدادها و ظرفیت‌های علمی بالای دانش آموزان و مدارس قم است.

وی با بیان اینکه ابتکار و خلاقیت در تک تک آثار ارائه شده از سوی دانش آموزان مشهود بود، به اهداف و دستاوردهای این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه علاوه بر معرفی قابلیت‌ها و استعدادهای علمی تحقیقاتی و فراهم کردن امکان تبادل تجربیات ارزنده و مفید در بین دانش‌آموزان، می‌تواند اقدام تاثیرگذاری در راه توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش در فضای علمی استان باشد.

انصاری همچنین این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای پرورش خلاقیت و قدرت تفکر و تقویت روحیه انجام کار گروهی و همکاری در بین دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان با حضور در این قبیل نمایشگاه‌ها، شیوه‌ها و فنون کار تحقیقاتی و مهارت‌های زندگی را فرا می‌گیرند.

معاون استاندار قم با تاکید بر لزوم توجه به پژوهش و نهادینه کردن فرهنگ تحقیق در مدارس خاطر نشان کرد: این مهم باید در برنامه‌های آموزشی جایگاه خاصی داشته و دانش‌آموزان از همان ابتدا و همزمان با آموزش تئوری، به فعالیت‌های علمی تحقیقاتی تشویق شده و به صورت عملی به دنبال کسب مهارت‌های ضروری باشند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.gb0urhb55iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما