پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : 28354
آیت‌‌الله مکارم شیرازی:

علما الگوی مردم در زمینه اقتصاد مقاومتی باشند

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: علماء الگوی مردم هستند و باید اقتصاد مقاومتی را از خود شروع کنند.
علما الگوی مردم در زمینه اقتصاد مقاومتی باشند
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین که در مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین اظهار داشت: این گردهمایی‌ها آثار مثبتی در مسائل فرهنگی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور خواهد داشت و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: ما امروز با خطرات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی دشمنان روبه‌رو هستیم و نباید در برابر آن‌ها کوتاه بیاییم بلکه باید با ایستادگی و مقابله پاسخ مناسبی به این هجمه دشمنان بدهیم.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های شگرفی رسیده‌ایم که سبب شده دشمن از حمله به ما پشیمان شود و این اقدام جاهلانه را انجام ندهد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان عنوان کرد: امروز دشمنان با هجمه‌های فرهنگی علیه کشور ما ایجاد کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا هم اعتقادات و هم اخلاق را در کشور ما زیر سئوال ببرند.
 
وی با اشاره به شبهات دشمنان علیه اسلام تصریح کرد: امروز دشمنان با کمک از شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی و فضاهای مجازی علیه کشور ما اقدام می‌کنند و هدف اصلی آن‌ها نسل جوان است.
 
آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: هنگامی که می‌گوییم باید فضای مجازی پاکسازی شود عده‌ای می‌گویند که نمی‌شود جلوی پیشرفت را گرفت و با این بهانه اقدامی انجام نمی‌دهند، باید فضای مجازی پاک شود تا جوانان کشور به انحراف نرسند.
 
مرجع تقلید شیعیان گفت: دشمنان تلاش می‌کند تا معروف منکر و منکر معروف شود و جامعه ما را تسلیم فضای فرهنگی مسموم خود سازند، علما مراقب نسل جوان در محیط خود باشند و آن‌ها را به سوی قرآن و مکتب اهل بیت (ع) و آموزه‌های اخلاقی سوق دهند چون سرمایه اصلی ما همین نسل جوان است.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: دشمنان برای اینکه ما را از نظر اقتصادی دچار مشکل کنند تحریم‌های سختی را علیه ما اعمال کردند، دشمن در زمینه علمی سعی کرده تا پیشرفت‌های خود را در اختیار ملت ما قرار ندهد و این سبب شده است تا نسل جوان ما با تلاش‌های خود به کشور را پیشرفت‌های خوبی برسانند.
 
وی عنوان کرد: دشمن سعی می‌کند وابستگی اقتصادی برای ملت ما ایجاد کند و انرژی هسته‌ای را فقط برای خودش داشته باشد و کشور ما را به خود وابسته کند.
 
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) تصریح کرد: امام علی (ع) فرمودند سبک بال باشید و زندگی ساده‌ای داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.
 
مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: نباید مصرف گرایی و اسراف توسط جامعه ما شکل بگیرد چون این اسراف‌ها خطر اقتصادی دارد و وابستگی اقتصادی ایجاد می‌کند، شما علما الگوی مردم هستید و باید اقتصاد مقاومتی را از خودمان شروع کنیم و باید اسوه مردم در مسئله اقتصاد مقاوماتی باشیم.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر نشر آثار این اجلاسیه گفت: برگزاری این اجلاسیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما باید در جهت نشر آن تلاش کرد و رسانه‌ها هم آثار آن را برای جامعه بازگو کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcbafb5.rhbwspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما