پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 28364
رییس سازمان صنعت و تجارت:

قم دارای ظرفیت صادرات غیر نفتی است

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: این استان دارای ظرفیت صادرات مواد غیر نفتی از جمله محصولات کشاورزی، مواد غذایی و صنایع چوبی و مبلمان است.
قم دارای ظرفیت صادرات غیر نفتی است
به گزارش قم نیوز، \'احمد ذاکری\' روز پنجشنبه در همایش \'توسعه صادرات به کشور روسیه\'، که در اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد، افزود: این استان در صنعت چوب و مبلمان رتبه سوم، در صنعت کفش ماشینی رتبه دوم و فرش ابریشم رتبه اول و در تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی نیز سطح مطلوبی درکشور دارد لذا می تواند در عرصه صادرات مواد غیر نفتی وارد شود.
 
وی افزود: با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی استخراج نفت و صادرات در این عرصه توجیه اقتصادی ندارد از این رو باید با تولیدات در عرصه های دیگر زمینه های صادرات را فراهم کنیم.
 
وی با اشاره صادرات محصولات استان قم به کشورهای همسایه گفت: این استان مراودات بسیاری با کشورهای دیگر دارد که می تواند با توسعه صادرات رشد اقتصادی را بالا برده و باعث جذب سرمایه گذاری و اشتغال پایدار شود.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: کشور ایران و روسیه از لحاظ جغرافیایی و سیاسی دارای مشترکاتی هستند که هر دو می توانند درتعامل با یکدیگر از تجربیات صادراتی و تجاری طرفین بهره مند شده و صادرات را توسعه دهند.
 
وی ادامه داد: جلسات متعددی باید برای تاجران دو کشور پیش بینی شود تا با اعزام هیات های تجاری و تبادل اطلاعات، تعاملات را افزایش داده و کالاهای مورد نیاز را صادر کنند.
 
ذاکری با اشاره به تعرفه های صادرات گفت: این تعرفه ها باید در سطح کلان مورد بررسی قرار گیرد تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcc01qi.2bq4e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما