جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 28368
امام جمعه قم:

سازمان ملل حق مسلمانان را از هتاکان به پیامبر (ص) بگیرد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به اینکه تمدن نوین اسلامی میراث پیامبر اکرم (ص) است گفت: جمهوری اسلامی تعرض و هتک به پیامبر اسلام (ص) را محکوم می‌کند و سازمان ملل را فرا می‌خوانیم تا حق اسلامی و توحیدی مسلمانان را از هتاکان به پیامبر بگیرد.
سازمان ملل حق مسلمانان را از هتاکان به پیامبر (ص) بگیرد
به گزارش قم نیوز ، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم کریمه اهل بیت (ص) با فراخواندن مردم به تقوا اظهار داشت: رسول اکرم (ص) اسوه‌ای برای همه بشریت است و در همه رفتارهایمان باید به ایشان تاسی کنیم.
 
امام جمعه قم با اشاره به برخی از ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم (ص) افزود: رسول اکرم در صدر سلسله عالم هستی قرار دارد و همه فضایل در وی جمع شده و بالاترین و با شکوه ترین تابلوی هستی است و همه صفات الهی در او تجمع دارد.
 
وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) در همه ابعاد هستی اسوه بوده است گفت: بلندای دانش و معرفت پیامبر و زیبایی‌های اخلاقی و سایر ویژگی‌ها در وجود وی متبلور است.
 
اعرافی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) میراث بزرگ توحید ناب را برای بشر به ارمغان آورده است خاطر نشان کرد: حق پیامبر (ص) بعد از حق خدا بالاترین حق بر مردم است و باید بر اساس آن عمل کنیم.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه دیدگاهی توسط مستشرقان وجود دارد و معتقدند انتشار اسلام به واسطه شمشیر بوده است گفت: ما این موضوع قدرت پیامبر اکرم (ص) را رد نمی‌کنیم اما همه بدانند گسترش اسلام در عالم با این ابعاد بدون یک امر درونی و قلبی به وجود نمی‌آمد.
 
وی با بیان اینکه تنها به واسطه شمشیر نمی‌توان در ربع قرن چنین گسترشی در ترویج دین داشت گفت: معارف ناب و توحید منطبق بر آیات الهی دلیل این پیشرفت بود و امروز نیز جهان را به مطالعه این موارد دعوت می‌کنیم.
 
آیت الله اعرافی با بیان اینکه جذابیت اخلاقی پیامبر یکی دیگر از دلایل گسترش اسلام بود افزود: بسیاری از نکات در اخلاق پیامبر وجود داشته که همه را مجذوب می‌کرد و همه کسانی که محضر او بودند مجذوب می‌شدند.
 
امام جمعه قم نظامات اسلامی و اجتماعی پیامبر اعظم (ص) را دلیل دیگر پیشرفت اسلام دانست و گفت: کسانی که نظام‌های بلند سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ایشان را می‌دیدند به آن جذب می‌شدند.
 
وی پایه نهادن تمدن نوین اسلامی را میراث پیامبر اکرم (ص) دانست و افزود: پیامبر در زمان رسالت خود از جوانان استفاده بسیار می‌کردند و در جنگ‌ها و مسئولیت‌های حکومت به آن‌ها میدان می‌داد و امام خمینی (ره) نیز در دوران دفاع مقدس از همین جوانان استفاده کردند.
 
امام جمعه قم با اشاره به حضور حضرت معصومه (س) در شهر قم اظهار داشت: مقام زن بسیار بالاست و اسلام برای زن امروز نیز الگو معرفی کرده است و آن هم زن با فضیلت و با عفت است.
 
وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به خطبه‌های از نهج البلاغه گفت: ائمه جمعه پیشین قم زحمات بسیاری کشیده‌اند و باید از آن‌ها تقدیر کنیم.
 
آیت الله اعرافی با اشاره به سالگرد ورود حضرت معصومه (س) به قم و در پیش بودن ایام دهه فجر اظهار داشت: در دهه فجر باید هر سال عظمت و پیشرفت انقلاب اسلامی را بازخوانی کنیم و این موضوع را گرامی بداریم.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه باید ابعاد ملی و فرا منطقه ای انقلاب را بازخوانی کنیم گفت: ابعاد فکری امام (ره) و دستاوردهای انقلاب مانند ولایت فقیه، خدمت گزاری خالصانه به مردم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش باید بر تربیت اسلامی دانش آموزان بیشتر دقت شود گفت: عده‌ای در منطقه با استفاده از نام اسلام به ضربه زدن به اسلام می‌پردازند و گروهی دیگر با ترساندن دنیا از اسلام به دنبال جلوگیری از گسترش اسلام هستند.
 
آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه حرکت‌های صورت گرفته در تعرض به پیامبر (ص) هم اصل آن و هم ادامه آن به واسطه خود این افراد به وجود آمده است خاطر نشان کرد: موضع جمهوری اسلامی این است که تعرض به پیامبر اسلام را محکوم می‌کند.
 
امام جمعه قم با اشاره به اینکه ما سازمان ملل را فرا می‌خوانیم تا حق اسلامی و توحیدی ما را بگیرد گفت: به دنبال این هستیم تا قوانین دنیا را مطابق حق اسلام تغییر دهیم.
 
وی با بیان اینکه باید زخم جانکاه مردم بحرین را به یاد بیاوریم افزود: ملت ما بیدار است و باید در مقابل بی تفاوتی دنیا بایستیم و به مظلومیت بحرین کمک کنیم.
 
آیت الله اعرافی با بیان اینکه دولت و مجلس را در تعیین بودجه به اجرای فرامین رهبری توصیه می‌کنیم افزود: باید در بودجه به  سیاست‌های اصل 44 توجه شود و وابستگی به نفت را کاهش دهیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcg7w9x.ak9734prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما