جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 28374
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:

شفاعت پیامبر (ص)، جلوه‌ای از رحمه للعالمین ایشان است

قم نيوز : قم نیوز: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: شفاعتی که پیامبر(ص) داشتند جلوه‌ای از رحمه للعالم
شفاعت پیامبر (ص)، جلوه‌ای از رحمه للعالمین ایشان است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محسن اراکی در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی رسول مهربانی که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شدبا اشاره به ابعاد شخصیتی پیامبر (ص) اظهار داشت: یکی از جلوه‌های پیامبر (ص) بحث شفاعت ایشان است، قرآن کریم و احادیث بر صفت شفاعت پیامبر (ص) تاکید کرده است.
 
آیت الله اراکی با اشاره به خصوصیتی که سبب محبوبیت بندگان نزد خداوند می‌شود افزود: مقام محبوب خدا بودن جایگاهی است که به وسیله آن بندگان با خداوند محشور می‌شوند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: شفاعتی که پیامبر (ص) داشتند جلوه‌ای از رحمه للعالمین پیامبر (ص) است طبق منابع دینی این شفاعت به این معنی است که با ضمیمه شدن دیگران و بندگان به وجود پیامبر (ص) این بندگان خدا به مقام محبوبیت خدا می‌رسند مقامی که بر‌تر از آن نیست و به حساب نمی‌آید.
 
استاد حوزه علمیه عنوان کرد: آفرینش و همه عالم با عشق الهی در حرکت است و خداوند به دنبال موجودی بود که شایستگی معشوق بودن خدا را داشته باشد و وجود پیامبر (ص) که آیینه تمام نمای الهی است و اهل بیت (ع) ایشان است که بخش‌های وجود رسول اکرم (ص) هستند و همه آن‌ها محبوب خداوند هستند.
 
وی با تاکید بر پیروی از مکتب اهل بیت (ع) تصریح کرد: بشریت با عشق به ائمه (ع) شایستگی بنده بودن خداوند را پیدا می‌کند و اگر عاشق خدااست باید ادامه دهنده پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) باشد تا محبوب خداوند شود.
 
آیت الله اراکی باشاره به اهداف خلقت انسان گفت: خداوند انسان را آفرید تا معلوم شود عاشق واقعی کیست که به شایستگی بتواند محبوب خدا شود و این موضوع مهم فقط با حرکت در مکتب پیامبر (ص) وائمه (ع) امکان پذیر می‌شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdos0x.yt0j56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما