يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : 28420
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم خبر داد

کشف 148 کیلوگرم تریاک در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم گفت: طی عملیاتی در قم، 148 ‏کیلوگرم تریاک از قاچاقچیان کشف شد.‏
کشف 148 کیلوگرم تریاک در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، منوچهر طالبی امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: مأموران مبارزه با مواد مخدر استان قم در کیلومتر 55 محور قم – تهران به یک دستگاه تریلر هوو که مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
 
وی افزود: پس از بازرسی‌های انجام شده، 10 بسته تریاک به وزن مجموع 148 کیلوگرم از این خودرو کشف شد.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه این تریلر دو سرنشین داشت، گفت: قاچاقچی اصلی در کنار راننده و به عنوان مسافر تردد می‌کرد که هر دو آنها دستگیر شدند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کمپ‌های ترک اعتیاد و بر اساس قانون، می‌توان سه ماه نسبت به نگهداری افراد معتاد اقدام کرد، افزود: این زمان به صلاحدید کارشناسان قابل تمدید هم هست.
 
طالبی از اجرای چهار مرحله عملیات پاکسازی در دی ماه جاری خبر داد و عنوان کرد: طرح‌های پاکسازی اساس کار پلیس مبارزه با مواد مخدر هستند که البته این اقدام با دستور مقام قضایی صورت می‌گیرد.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم گفت: مواد مخدر صنعتی، اعتیاد قوی‌تر و سریع‌تری برای فرد ایجاد می‌کنند به طوری که حتی یک بار مصرف شیشه، فرد را معتاد می‌کند.
 
وی با بیان اینکه هر بار مصرف شیشه می‌تواند 4 میلیارد سلول عصبی انسان را تخریب کند، تصریح کرد: توهم و ارتکاب جرایمی مانند قتل بر اثر آن، مهمترین عارضه جانبی مصرف مواد مخدر صنعتی محسوب می‌شود.
 
طالبی از دستگیری 11 قاچاقچی مواد مخدر در طول یک ماه گذشته در قم خبر داد و افزود: 108 نفر از توزیع‌کنندگان این مواد هم شناسایی و دستگیر شده‌اند.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: در قم مصرف مواد مخدر سنتی بیشتر رواج دارد ولی روند مصرف، معتادان را از تریاک به شیشه می‌رساند؛ مصرف مواد مخدر صنعتی دارای آثار و پیامدهای منفی فراوانی است که از آن جمله می‌توان به روابط ناسالم خانوادگی اشاره کرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfxjd0.w6dc0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما