جمعه ۱۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : 2846
معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد:

برپایی نمایشگاه کتاب دینی به زبان خارجی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نمایشگاه کتاب‌های دینی به زبان خارجی برای ایجاد ارتباط بین‌المللی و تعریف شده بین جامعه حوزوی خود و جوامع اسلامی در حوزه علمیه قم برپا شود.
برپایی نمایشگاه کتاب دینی به زبان خارجی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد زادهوش با اشاره به تحولات دو دهه اخیر در حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در این بازه زمانی شاهد تحولات چشمگیر در حوزه‌های علمیه بودیم و خروجی‌ها و انتشارات مکتوب حوزویان رشد داشته و از تنوع مطلوبی برخوردار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نویسندگان در زمینه موضوعات نوپدید و مسائل مورد نیاز جامعه آثار خوبی تدوین کردند ولی بین آنچه در انتشارات حوزه بوده و آن چیزی که مورد نیاز جامعه است، تفاوت چشمگیر و مهمی وجود دارد.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: برای صدور ارزش‌های والای دینی و معرفی داشته‌های مذهبی خود هنوز نتوانستیم ادبیات جهانی بیاوریم تا دیگر فرهنگ‌ها کلام ما را به خوبی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه اکنون فاصله فراوانی بین جامعه علمی حوزه و جامعه بین‌المللی وجود دارد، گفت: هنوز ارتباط بین‌المللی و تعریف شده بین خود و جوامع اسلامی نداریم و در حوزه علمیه قم شاهد برپایی نمایشگاه کتاب‌های خارجی نبودیم.

زادهوش ادامه داد: در چنین فضای بسته‌ای تولیدات مکتوب ما نمی‌تواند رشد کند و به حد مطلوب برسد و نیاز به تبادل و تعامل مطلوب‌تر بوده تا چهره‌های سرشناس علوم اسلامی تقویت شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه کتاب‌های اسلامی و حوزوی ما تنها به دو زبان فارسی و عربی نوشته شده است و تا زمانی‌که این معضل حل نشود به طور طبیعی نمی‌تواند استانداردها ایجاد شود.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه‌پردازی می‌تواند آثار محتوایی حوزه را فاخرتر، به روزتر و کاربردی‌تر کرده و از تنگنای تحجر خارج کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.ab5urhbw0iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما